כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

סיסמאות בלבד: 'אגד' לא תפרסם פני הפוליטיקאים

הקו שנקטה ענקית התחבורה בתחום הפרסום ישפיע גם על הבחירות: לא יופיעו פניהם של הפוליטיקאים בקמפיינים של הבחירות על אוטובוסים • אגד: זכותה של החברה

אוטובוס אגד. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
אוטובוס אגד. צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

לקראת קמפיין הבחירות הקרב, נערכות המפלגות השונות בפוסטרים ענקיים בשלל סוגים עם תמונות המועמדים, אלא שתושבי ירושלים יזכו לקמפיין שונה במעט.

כזכור, חברת 'אגד' שרוב קווי האוטובוס העוברים בעיר שייכים לה, החליטה לפני כשלושה חודשים להימנע מפרסום מודעות המכילות פנים של אנשים, בכדי שלא להיאלץ לפרסם מודעות עם תמונות נשים, ולהיגרר לחיכוך מיותר עם האוכלוסיה החרדית בעיר.

באתר 'וואלה' חופשים כי גם לקראת הקמפיין הנוכחי הבהירו ב'אגד' כי אינם מתכוונים לשנות את המדיניות, ותושבי ירושלים יסתפקו בסיסמאות ובכרזות נטולות פנים.

אנשיו של ח"כ מיכאל בן ארי הגיבו בחיוב להחלטה: "בניגוד ליאיר לפיד, בו ארי מתבסס בקמפיין הבחירות שלו על מסרים ולא על תמונות. לכן, אנו בטוחים שנקבל בירושלים עשרות אלפי קולות של אנשי ימין שרוצים מעשים בכנסת ולא דיבורים".

בסיעת מרץ לעומת זאת תקפו בחריפות את ההחלטה: "עוד מעט תחייב אגד את נוסעיה לחבוש שטריימל או שביס, 'אגד' היא חברה ציבורית ואולי כדאי לאסור עליה כליל לפרסם על אוטובוסים אם היא משתמשת בזיכיון הציבור כדי לקדם כפייה דתית חשוכה", דברי יו"ר המפלגה זהבה גלאון.

ח"כ ניצן הורוביץ הגיב: "מדובר בעוד החלטה הזויה של אגד, הנכנסת פעם אחר פעם ללחץ הקיצונים החרדים בירושלים. אחרי שנכנעה ל'קווי ההשפלה', הסכימה לזרוק את הנשים לירכתי האוטובוס, והעלימה אותן משלטי הפרסום, עכשיו כל בני האדם פסולים למראה - גם הפוליטיקאים. שוב הוכח כי כניעה אחת מזמינה גם את זו שאחריה. עצימת העיניים של משרד התחבורה היא שמאפשרת את הביזיון".

מחברת אגד נמסר בתגובה ל'וואלה': "התקבלה החלטה משותפת לאגד וחברת כנען בתנועה - הזכיינית של פרסום המודעות, להסיר את תמונותיהם של הנשים מהמודעות. כתוצאה מכך שהייתה עתירה לבג"צ בנושא הדרת נשים, היועצים המשפטיים של שתי החברות יעצו להסיר את הפרצופים בכלל במודעות בעיר. זו זכותה של החברה, מדובר בהחלטה מסחרית והפוליטיקאים הם לא יוצאי דופן בעניין הזה".
סיסמאות פנים גלאון בן ארי מרצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד