כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מהפך: לראשונה - רומני מוביל על אובמה גם באלקטורים

206 אלקטורים לרומני לעומת 201 בלבד לאובמה, 131 עדיין ממתינים בקופה • סקר 'גאלופ': רומני מוביל ב-7%, אובמה מוביל בקרב הנשים ב-4% אך מובס ב-10% אצל הגברים

רומני בישראל. צילום: פלאש 90
רומני בישראל. צילום: פלאש 90

הבחירות רוויות המתח לנשיאות ארה"ב נכנסות להילוך אחרון, שניים מהעימותים המתוקשרים בין המועמדים - הנשיא המכהן ברק אובמה ויריבו הרפובליקני מיט רומני - כבר התקיימו, ודומה כי השפעתם על תוצאת הבחירות - משמעותית מתמיד.

הבחירות בארה"ב מתקיימות בשיטה כזו, בה המנצח לוקח את כל הקופה, דהיינו כל מדינה מקבלת ייצוג במועצה שבוחרת את הנשיא לאור תוצאות ההצבעה באותה המדינה, הייצוג הוא 2 אלקטורים לכל מדינה ועוד אלקטורים לפי גודלה של המדינה, להוציא מדינות נברסקה ומיין, בכל השאר המנצח באותה מדינה גורף לכיסו את כל האלקטורים של אותה מדינה, גם אם הוביל על פני יריבו באחוז בודד.

כזכור, עד לפני שבועות אחדים הוביל אובמה בביטחה בסקרים, בפער שעמד על בין 5 ל-10 אחוז. בנוסף, בנתון החשוב ביותר של כמות האלקטורים שהיו 'בכיסו' הוביל אובמה משמעותית, ואף היה קרוב להבטחת הרוב הנדרש - 270 מתוך 538 אפשריים.

אלא שהעימות הראשון, בו הובס אובמה באופן חד משמעי, וגם העימות השני - בו הוגדר כמנצח אך בתוצאה הרחוקה מלהשביע רצון, נתנו את אותותיהם גם בסקרים.

על פי הסקרים האחרונים מוביל רומני עם 206 אלקטורים בהם ככל הנראה יזכה, לעומת 201 בלבד ה'שייכים' לאובמה, 131 אלקטורים נוספים עדיין שייכים למדינות מתנדנדות.

המדינה האחרונה שהצטרפה למחנהו של המועמד הרפובליקני היא צפון קרוליינה, השווה 15 אלקטורים, ואשר רומני מוביל בה כעת בבטחה בפער של כ-5.6%.

בשורה טובה נוספת למועמד הרפובליקני מגיעה מסקר חדש שערך 'גאלופ', ובו לראשונה הוא מוביל על אובמה בפער גדול של 7%. 52% הודיעו כי יצביעו עבורו, לעומת 45% בלבד שהחליטו להצביע עבור אובמה.

נתון מסקרן מגלה כי בעוד בקרב הגברים מוביל רומני בפער של 10%, בקרב הנשים מוביל אובמה בפער של 4%.
ברק אובמה מיט רומני ארה''ב בחירות אלקטורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד