כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ביירות מדממת: 8 נהרגו ו-78 נפצעו בפיגוע

מטען צד שהונח בשכונה נוצרית במזרח ביירות, סמוך למבנה הארגון המתנגד לחיבאללה - הרג לפחות שמונה בני אדם ופצע עשרות רבות • כתב AP: "ראיתי ילדה מדממת"

תופת בביירות. צילום ארכיון
תופת בביירות. צילום ארכיון

לפחות שמונה בני אדם נהרגו ו-78 נפצעו בפיצוץ מטען צד בשכונה הנוצרית אל-אשרפייה שבמזרח הבירה הלבנונית, ביירות. הפצועים, בהם גם ילדים, פונו לבתי החולים באזור.

התקרית התרחשה בבניין בכיכר סאסין, בסמוך למבנה של המזכירות הכללית של מחנה '14 במרץ' - המחנה האנטי-סורי שמתנגד לארגון חיזבאללה. לפי דיווחים במדינה, ככל הנראה מדובר במטען
חבלה שהיה מונח במכונית תופת.

עדי ראייה דיווחו כי עשן רב היתמר מעל לבניין לאחר הפיצוץ. אתר החדשות הלבנוני 'א-נשרה' ציין כי הפיצוץ אירע בבניין בו שוכן סניף של הבנק הצרפתי-סעודי BEMO, לא הרחק מתחנת הרדיו 'קול לבנון'.

מכוניות רבות עלו באש בעקבות הפיצוץ, ונזק רב נגרם למבנה סמוך. לפי דיווחי כלי התקשורת המקומיים, תושבים נראו רצים בפאניקה בחיפוש אחר קרוביהם, ואחרים סייעו לפנות את הפצועים לרכבי ההצלה. כוחות הביטחון סגרו את זירת הפיגוע.

כתב סוכנות הידיעות AP דיווח כי ראה בזירה ילדה מדממת מראשה, ופצועים אחרים מועלים לאמבולנסים. אלי חליל, תושב ביירות, סיפר: "עמדתי ליד כיכר ססין ושמעתי פיצוץ גדול ורצתי ישר לכיוונו". לדבריו, הוא ראה לפחות 15 אנשים מדממים במגרש חניה סמוך לפני שצוותים רפואיים הגיעו לזירה ופינו אותם לבתי החולים.

שר ההסברה הסורי, עומראן זועבי, גינה את "פיגוע הטרור". זועבי הוסיף: "לא יכול להיות שום הסבר לבצע פיגועים מסוג זה". גם אישים פוליטים בלבנון גינו בתוקף את הפיגוע והשתתפו בצער משפחות ההרוגים.
פיגוע ביירות תופת חיזבאללה הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד