כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הרב שיק: "תפילותיי לשלום בש"ס - התקבלו"

רבם של חסידי ברסלב ביבניאל: "הרבה התפללתי לקב"ה שיהיה שלום אצל הספרדים, וברוך השם התפילה שלי התקבלה" • "הרב עובדיה הוא כמו הבעש"ט - הגביה הספרדים"

מוהרא"ש. צילום ארכיון
מוהרא"ש. צילום ארכיון

מאות מחסידי ברסלב השתתפו אמש (ה) בקבלת הפנים שנערכה ביבנאל לרגל הגעתו לישראל של הגר"א שיק - לביקור שני מאז אירוע הלב שעבר בחג הפסח.

במהלך המעמד ערך 'חלאקה' לילדים מבני הקהילה שהגיעו לגיל 3. בהמשך נשא דרשה שנמשכה למעלה משעה, בה הביע את שמחתו בהגיעו לקהילה ביבנאל, ושיבח את מפגש הפיוס והאחדות שנערך בתנועת ש"ס: "זה היום עשה השם נגילה ונשמחה בו. היום הזה הוא יום שמחה בשבילי, מאחר והרבה תפילות התפללתי לקדוש ברוך הוא שיהיה כבר שלום. כי מי הציל את עדות המזרח? הרב עובדיה שיהיה בריא, הוא מסר את נפשו על ההלכה והגביה את קרנם של הספרדים.

"הבעש"ט הקדוש זכותו יגן עלינו בא לעולם להגביה את המון העם. בזמנו לא היו רוצים להתפלל יחד עם הסנדלרים והחייטים והצבעים, ועשו להם מניינים נפרדים והשפילו אותם. עד שבא הבעש"ט הקדוש והגביה אותם. אותו דבר הרב עובדיה שיהיה בריא, הגביה את עדות המזרח, להראות שהנה גם הם יכולים ללמוד. וככה לאט לאט בנה אותם.

"אבל תמיד בדבר טוב יש גם את השטן", המשיך. "כאבה לי מאוד המחלוקת שהייתה כל השנים והיום ברוך השם הגיעו לשלום. חכמינו הקדושים אומרים: 'לא מצא הקדוש ברוך הוא כלי מחזיק ברכה לישראל אלא השלום', שלום זה הכלי שמחזיק את הברכה.

"בקשתי את הקדוש ברוך הוא שיהיה כבר שלום אצל הספרדים, וברוך השם התפילה שלי התקבלה. ברוך השם יש אחדות. הגיע הזמן שעם ישראל יתאחד יחד".
מוהראש שיק שלום ספרדים ש''ס תפילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד