כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מיהו 'הקמע הסודי' של משה קצב בכלא 'מעשיהו'?

באגף 8 בכלא מעשיהו, אסיר מספר 1418989, משה קצב, סוגר שנה ראשונה • איך הוא שורד בכלא? מה הוא עושה שם? ומי הפך לאחד מחבריו של הנשיא לשעבר?

משה קצב עם עורך דינו. צילום: פלאש90
משה קצב עם עורך דינו. צילום: פלאש90

באגף 8 בכלא מעשיהו, אסיר מספר 1418989, משה קצב, סוגר שנה ראשונה.

ב'ידיעות אחרונות' הקדישו השבוע כתבה נרחבת על ההישרדות של הנשיא לשעבר בתוככי הכלא, תוך שהוא מסרב להשלים עם גזר הדין ומנסה בכל כוחו להלחם נגד מאסרו.

"האסירים מספרים", נכתב שם, "כי 'הקמע הסודי' של קצב ומי שחיזק אותו מבחינה נפשית לאורך כל השנה החולפת, הוא המורה הרוחני שלו: הרב בניהו שמואלי".

בסביבת הרב בניהו שמואלי, הנחשב לאחד מהרבנים הבולטים בציבור הספרדי, ועומד בראש ישיבת 'נהר השלום' בשכונת נחלאות בירושלים ועוסק רבות בהפצת ספר הזוהר, סיפרו כי מאז שקצב נכלא, הוא מתקשר לרב לפחות פעם בשבוע. "זה לא קורה תמיד בזמנים שנוחים לרב, כי הוא גם מלמד ונמצא בשיעורים, אז אם קצב לא מצליח לתפוס אותו, הוא מדבר עם אחד העוזרים שלו ומעביר את המסר דרכו".

• איך הרב מחזק אותו?

"במילים. בתפילות ובברכות. אדם נמצא בצרה, זה לא משנה מה שעשה, או לא", עונה מקורב לרב. "זאת מצווה לחזק אותו. הסיפור של קצב קשה: איך מהמעמד הכי גבוה, של נשיא, הוא נפל ככה לתחתית. קצב דורש הסברים, ולרב אין תשובות. הוא יכול רק לנחם אותו, אומר לו שהכל משמיים".

• מה הוא מספר על הכלא?

"זה אגף של דתיים, אז אין שם כמובן טלוויזיה. יש עיתונים חרדיים שמקבל מי שעושה להם מנוי. יש שם מדרשה, וקצב משתתף בשיעורים. הוא מספר שהוא כותב, קורא המון, מדבר המון עם גילה ובני המשפחה וגם לומד תורה. קצב חושב כיפה מהיום הראשון שהגיע לשם ומסתובב עם ציצית. הוא מתחזק שם".

דודי אפל, איש העסקים החרדי שנכנס לפני תקופה קצרה לכלא, הפך לאחד מחבריו של הנשיא לשעבר. "אמנם אפל לא גר עם קצב באותו חדר", אומר עו"ד דוד מנע, "אבל הוא נמצא איתו באותו אגף והם נפגשים ומדברים. יש להם הערכה הדדית זה לזה".

מהכתבה הנרחבת בעיתון עולה, מתוך שיחות עם אסירים ומקורבים לקצב, כי הוא מסרב להשלים עם מה שעובר עליו. "הוא לא נוקף אצבע מעבר למה שצריך, הוא לא מתנדב ללמד, להעביר הרצאות ולתרום מהידע שלו לאסירים, או אפילו לעזור בספרייה".
הרב בניהו שמואלי קמע סודי מעשיהו כלא משה קצב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד