י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד • תרגיל מדמה רעידת אדמה וצונאמי

תרגיל המבוצע על ידי כוחות צה"ל, אזרחי ישראל וכלל גופי החילוץ מדמה רעידת אדמה חזקה וגלי צונאמי • בתרחיש: 7,000 הרוגים, 70 אלף פצועים ו-170 אלף חסרי בית

רעידת אדמה. צילום ארכיון
רעידת אדמה. צילום ארכיון

לראשונה, מתורגל היום (א) תרחיש של רעידת אדמה בישראל על ידי כוחות העורף, בשילוב כלל אזרחי ישראל, זאת במטרה לבדוק את מוכנותם של הכוחות למקרה אסון ח"ו, ולקדם את המודעות בקרב האזרחים לצעדים שעליהם לנקוט במקרה של רעידת אדמה חזקה.

התרגיל מדמה שתי רעידות אדמה שיתקפו את ישראל אחת אחרי השניה - מצפון ומדרום, תוך שהן מלוות בגלי צונאמי, שיתקפו את נחל פולג, נמל תל אביב, רדינג וחיפה.

הנזק המשוער חלילה וחס עומד על 7 אלף הרוגים, פי 10 פצועים, וכ-170 אלף חסרי בית.

היות ובמקרה חירום אין זמן לגייס את אנשי המילואים, קובעות ההנחיות כי במקרה כזה יופנה נתח ניכר מכוחות הצבא הסדיר לטיפול בנפגעי הרעידה ובנזקיה, לפיכך, גם התרגיל היום כולל כוחות גדולים של צה"ל.

במבנה שנבחר מראש בבית ספר בחולון מבוצע התרגיל המרכזי, במקום הוטמנו 150 בובות, וכוחות החילוץ פתחו במבצע לפנות אותן ולטפל בהן.

בנוסף, בשעה 11:00 בבוקר ובשעה 19:00 בערב תושמע בתחנות הרדיו ובערוצי הטלוויזיה הודעה מיוחדת שתתריע על הרעידה כביכול, ותקרא לאזרחים לפעול לפי ההנחיות. גם מכשירי הסלולר של אזרחי ישראל יקבלו הודעת התרעה על התרגיל.
רעידה תרגיל תרחיש אזרחים סלולר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד