י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

ירושלים: 200 תלמידות יושבות בבית • חשיפה

בית הספר 'אמונת ציון' של 'מעיין החינוך התורני' שלח את 200 התלמידות לבתיהן • הסיבה: המבנה לא מאושר לשימוש • המנהל: "ברקת הבטיח לעזור - אבל כלום לא נעשה"

ניר ברקת עם מנהלי בית הספר אשתקד
ניר ברקת עם מנהלי בית הספר אשתקד

200 תלמידות בית הספר 'אמונת ציון' של רשת 'מעיין החינוך התורני', יושבות בבתיהן מאז יום רביעי האחרון, ללא פתרון מסתמן למצוקת המבנה עמו מתמודדת הנהלת בית הספר.

מנהל בית הספר וההורים - שמנסים לקדם פתרון בכל דרך אפשרית - מאשימים: "העירייה והרשת זורקים אותנו מאחד לשני, אף אחד לא לוקח אחריות".

ראשיתו של הסיפור, כאשר בסוף שנת הלימודים תשע"ב הגיע להנהלת בית הספר מכתב ממשרד הבריאות, ולפיו במבנה בית הספר ברחוב עזרא בשכונת הבוכרים בעיר - קיימים ליקויים רבים, כאלו הדרושים תיקון, ועל כן אין אישור לקיים את הלימודים במבנה.

בהנהלה נבהלו מהמכתב ופנו לעיריית ירושלים, זו, לטענתם, הבטיחה לסדר את העניין תוך חודשיים.

אלא ששנת הלימודים החדשה נפתחה, וההבטחה לא קוימה. ביום שלישי האחרון קיבלו ההורים מכתב שנשלח מהנהלת בית הספר: "מחר לא יתקיימו לימודים, זאת בשל הוראת משרד הבריאות, כרגע אין באפשרותנו למצוא מבנה חלופי".

כך מאז יום רביעי האחרון - יושבות הילדות בבתיהן.

נחמן צדוק, אב לתלמידה בכיתה א', מתאר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את המצב העגום: "קיבלנו את ההודעה כרעם ביום בהיר, אנחנו מנסים את כל האפשרויות, אך אף אחד לא נותן לנו מענה. בינתיים משחקים איתנו 'מסירות' ממשרד אחד למשרד אחר, הבת שלי ועוד עשרות כמוה יושבות בבית, ללא פתרון מסתמן.

"כנראה שהכל משחק פוליטי", אומר צדוק. "אם היה לנו כוח בתוך העירייה או במקום אחר - הדברים היו נראים אחרת".

הורה אחר, שסירב להזדהות בשמו, אמר: "בימים האחרונים, נאלצתי להפסיק את לימודיי בכולל כי אין מי שישגיח על הילדה בבית. בכל שלוש שעות אני מנסה לברר האם המצב מתקדם? אבל אף אחד לא יודע לתת תשובות".

מנהל בית הספר, הרב מרדכי שטרן, מסביר כי המצב הנוכחי "הוא מצב בלתי אפשרי, בלתי נסבל. אנחנו לא יכולים לשלוף פתרונות מהשרוול או להמציא אותם, ומצד שני אנחנו גם לא יכולים לשכור מקום שיעלה לנו כמעט מיליון שקלים בשנה.

"אני משוחח עם הורים כל שעה, אני מבין את הקושי, והם צריכים להבין שכנראה ידם של נציגי הציבור קצרה. כי כולם מנסים לעזור, אבל לא מספיק. הנזקים של ילדות שיושבות בבתים, הם נזקים בלתי הפיכים. מדובר על בנות ממשפחות חוזרות בתשובה, שכל יום עבורם בתוך המוסד, הוא קריטי".

הרב שטרן מציין כי לפני שנה הגיע ראש העיר, ניר ברקת, לסיור במבנה, עוד טרם קבלת המכתב ממשרד הבריאות, הבחין במצוקה איתה מתמודדות התלמידות - והבטיח לטפל בנושא. "עד עכשיו לא נעשה כלום", הוא מציין בפנים עגומות.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "הטענות אינן נכונות. בית ספר אמונת ציון הינו בית ספר במעמד מוכר שאינו רשמי, ועל כן כל האחריות על ניהולו התקין הינה של הנהלת העמותה הפרטית המנהלת אותו. באחריות הנהלת בית הספר והעמותה לדאוג להוצאת רישיון והאישורים הנוספים להפעלת בית הספר ממשרד החינוך.

"למרות האמור לעייל העירייה נמצאת בקשר עם הנהלת המוסד כדי לסייע ככל שניתן על מנת למצוא פתרונות זמניים, עד למציאת פתרון קבע לבית הספר ברח' שמעון הצדיק, הנושא נמצא בטיפול כל הגורמים המקצועיים במטרה לקדמו".

מרשת מעיין החינוך התורני נמסר: "בתחילת שנת הלימודים, נפגש השר משולם נהרי עם מנהלת בית הספר וסגן ראש העיר, יצחק פינדרוס, אחראי על המנהל החינוך החרדי בעירייה. הם שטחו את בעיית המצוקה, והציעו אלטרניטיבה למבנה ברחוב שמואל הנביא. השר נהרי אישר את התקציב והוגשו מסמכים למשרד החינוך, כעת נעשים ניסיונות למצוא פתרון זמני לבעיית המבנה הקיים ולהכשרתו למשך תקופה נוספת עד לבניית המבנה החדש".
מעיין החינוך התורני אמונת ציון עיריית ירושלים ניר ברקת תלמידות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד