ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

חופה תחת חופה

במלאות שנה לפטירת בנם, שבתשע שנות חייו הצליח לאחד סביבו יהודים רבים בקנדה, יכניסו בני משפחתו ס"ת לעילוי-נשמתו. הארוע יושקע ויטופח כאילו מדובר בשמחת נישואיו • להאזנה: מקבץ שירים מדיסק מיוחד

הילד שלום פרבר ז"ל
הילד שלום פרבר ז"ל

בתחילת שנת הלימודים של שנת תשס"ד, כששלום פרבר ע"ה החל את לימודיו בכיתה ב', הוא ביקש מחבריו לכיתה להרבות בתפילה עבור אמו שזו לה הפעם השלישית שנתגלתה אצלה המחלה האיומה בגופה.

את המשך הימים מיני אז חלקו שלום ז"ל ואמו בבית החולים. אם כשהוא מבקר את אימא, ואם כשאמא סועדת אותו על מיטת חוליו.

שלוש וחצי שנים כרסמה המחלה האיומה בגופו, כשהקהילה היהודית במונטריאול עוקבת אחר מצבו של הילד שהפך לדמות ומושג בקהילה, כששפתותיהם וליבותיהם לא פוסקות לרגע משאת תפילה לבריאותו. הקהילה היהודית כולה על שלל חצרותיה וגווניה חשו שותפים ואחים לצדיק זה, שלמרות שנתייסר בכל רמ"ח ושס"ה, היה הוא גורם העידוד ומפיח התקווה בלב כולם.

מאות יהודים שנתקרבו לאביהם שבשמיים מעידים על חלקו ומרכזיותו של שלום בקהילה. בכל עת שנשאל מה ירצה לקבל מתנה, היה משיב כי באורחים חשקה נפשו. כשהרופא המטפל ביקש לתת לו מתנה, סירב לבחור מתנה, אולם שח לגברת ששהתה לצידו: "הלוואי וישוב הרופא בתשובה שלימה". עוד אורח, עוד יהודי שיעשה ברכה על מאכל או משקה. כך גם הקפיד מאוד בעצמו על כל ברכה וברכה, דבר שבא לידי ביטוי גם ברגעים הקשים ביותר.

היו חודשים ארוכים בהם, עקב הטיפולים הקשים , לא יכל להוציא מילה שלמה מפיו וגם גופו היה דורש להתנקות בכל כמה שעות. את הזמן שבין התנקות אחת לאחרת היה מעביר בניסיון לברך 'אשר יצר' וכך חלף עבר לו עוד יום. שוכב היה על מיטת בית החולים ומתפלל מתוך ספר תהלים, כשהוא מסרב להפסיק באמצע פרק לשום דבר ועניין, אלא אם כן הגיע אורח לבקר - אז חש צורך להסביר פנים לאורח ומיד שב להתפלל את אותו הפרק בו אחז מתחילתו.

כשראו הרופאים ששעותיו ספורות והוא מתייסר ביסורים נוראיים, הציעו להורים להרדים את הילד כדי שלא יחשו בכאבים העזים, כשהמחלה כבר כירסמה כמעט את כל גופו. הביאו לו כוס מים והוא שאל איזו תרופה הוא הולך לקחת. כשאמרו לי כי מדובר בהרדמה, כדי שלא יחוש בכאבים, השיב בקריאה רמה של 'שמע ישראל', לאחריה נרדם והשיב את נשמתו הזכה בטהרתה לבוראו ביום י"ג סיוון תשס"ח.

מיד לאחר פטירתו התכנסו כל מנהיגי הציבור היהודי בקנדה, וייסדו 'קרן פרסים' על שם שלום ע"ה. תחושת השייכות הציבורית חצתה כל גדר, והון רב נצבר בקופת קרן זו, שתחולק לחמש קרנות שונות, שיחולקו בת"תים שונים. כמו כן נכתב ס"ת לעילו נשמתו, שיוכנס לת"ת בו למד.

בימים אלו, בהתקרב מלאות שנה להסתלקותו, בחרו הוריו לערוך את הכנסת הס"ת להיכל הת"ת וביהמ"ד דחסידי בעלזא, ותחת חופת נישואין, שלא יזכו ההורים לחלוק עימו, יערכו חופה לס"ת שנכתב לע"נ. קהל רב עתיד להתארח בחג השבועות הקרב ובא אצל הוריו כשלמחרת החג תיערך הכנסת ספר התורה.

דודו של הילד, המתגורר בישראל, כתב כמה שירים לזכרו, בהם הוא מנסה, על קצה המזלג, לתאר מעט מן המעט את הררי הנהגות הילד, שעל כל צעד ושעל הותירו רושם לעד, על כל מי שרק הכירו. הוא שיתף את י"מ כהנא וחיים הרטמן מבית 'לחיים הפקות' ויחד הפיקו אלבום מוסיקאלי, שיופץ חינם למשתתפי שמחת הכנסת הס"ת כמזכרת מ"חופת הילד".

כאן, באתר 'בחדרי חרדים', באישור מיוחד, יוכלו הגולשים להוריד את הדיסק במלואו, מיד לאחר סיום השמחה במונטריאול.

בנתיים תוכלו להאזין למקבץ טעימות מתוך הדיסק שבדרך:

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד