כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

'עוקץ' ביבוא אישי • הקורבנות: עשרות נהגים חרדים

עשרות חרדים, ובהם ידוענים, העבירו כספים ועדיין ממתינים לקבל מכונית יוקרתית ביבוא אישי • תחקירני 'כלבוטק' התחקו אחר מעללי העוקצים: אסף סגל וגבריאל דריי

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



בעוקץ הרכבים הבא נפלו עשרות חרדים מרחבי הארץ: תחקיר התוכנית 'כלבוטק' חשף בסוף השבוע האחרון את מעלליהם של אסף סגל וגבריאל דריי, שניים שעסקו בייבוא אישי, גבו כספים מאנשים אבל מכוניות - אין.

בשנת 2011 נכנסו יותר מ-2000 מכוניות בייבוא אישי לישראל באמצעות סוכנויות רכבים.

אבי קורנבלוט, חרדי מירושלים, התעניין בדגם של רכב טיוטה, כזה שאינו קיים בארץ. הוא קיבל המלצה על הסוכן אסף סגל. "שכנעו אותי ואמרו לי שהם בתחום שנים רבות", אמר.

אסף סגל הציע את הרכב שבו התעניין קורנבלוט בסכום נמוך מאד מהמחיר שנמכר בישראל. "לקחתי הלוואה של 70 אלף שקל מהבנק והעברתי לו את התשלום". בינתיים קיבל אבי רכב שכור, אך עברו ימים רבים מאז ההזמנה ואין מענה.

גם ישראל פקטור, חרדי מבית שמש, התעניין ברכב משפחתי גדול. מכר מהשכונה חיבר אותו עם אסף סגל. "הוא סיפר שקיבל רכבים מארה"ב, אירופה ויפן וסיכמנו שאתן לו סכום ראשוני כעת ומאוחר יותר כשיגיע הרכב, את השאר".

פקטור שילם מקדמה של עשרות אלפי שקלים תוך שהובטח לו שהרכב יגיע תוך מספר חודשים. כשזה לא קרה, הוא טלפן אל הסוכן ודרש את הכסף חזרה, אבל זה דחה אותו פעם אחר פעם.

הבטחות שווא

בשיחת טלפון שקיים עם גבריאל דריי מול המצלמות של התוכנית, אמר לו: "אל תתקשר אליי יותר". פקטור מתקשה להבין איך יהודי מפיל אותו לרשת עוקץ דווקא בישראל.

אהרון גרליץ, חרדי מירושלים, נופל לאותה מלכודת כשהוא מזמין מסגל רכב מסוג טיוטה ומשלם 70 אלף שקל מזומן. הימים עוברים ולגרליץ נודע כי הוא נפל לתוך עוקץ. הוא ביקש לדעת מאסף סגל האם הוא קשור לסיפור וכעבור מספר ימים כמענה לשאלה הוא נותן לו לשוחח עם "הבוס", גבריאל דריי.

דריי מבקש ממנו למכור את הרכב הישן כי אוטוטו החדש יגיע. עברו שבועות ארוכים, אך התירוצים נשמעו פעם אחר פעם. גרליץ ביקש את הכסף וקיבל את חלקו חזרה.

אלי פרידמן, חבר מועצת עיריית בית שמש, נעקץ גם הוא בצורה דומה ב-100 אלף שקל. כמוהם עוד רבים אחרים, חרדים שחלמו על מכונית ביבוא אישי - ונפלו בעוקץ.

כשהבין גבריאל דריי כי צוות התחקירנים של כלבוטק נמצאים בתמונה, הביע רצון להחזיר עוד כספים. "ביום ראשון ייגמר הסיפור", אמר בפגישה.

הוא מבטיח להחזיר עוד כספים, אבל יומיים אחרי הפגישה, המשטרה עוצרת אותו ומאז לא הוחזרו עוד כספים.

גבריאל דריי מסר בתגובה: "אסף סגל היה עצמאי, לא עבד אצלי ולא קיבל עמלות. הוא לקח בעצמו כסף מהקליינטים וחתם חוזה מולם. כל הכסף שקיבלתי ממנו הוחזר ללקוחות. אני מאחל לו בריאות, ושלא יפיל אחרים בפח".

אסף סגל מסר בתגובה: "בתמימותי נפלתי קורבן למעלליו של גבריאל ולצערי נפלו הלקוחות בעקבותיי. הנושא נמצא בחקירת משטרה שאני יזמתי ואני בטוח שהאמת תצא לאור ושפרצופו האמיתי של דריי ייחשף".
רכב הלוואה בנק כלבוטק עוקץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד