כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

הילולא לרחל אמנו • מקלב חושש מחילול שבת

יום פטירתה של רחל אמנו יחול במוצ"ש הקרוב • ח"כ מקלב מתריע בפני מפקד מחוז ירושלים: להקפיד לא לבצע כל היערכות בשבת ולהודיע לציבור על שעת הפתיחה במוצ"ש

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

בעקבות סיור של הוועדה לפניות הציבור בראשות ח"כ דוד אזולאי, עולה כי היערכות כוחות החירום והביטחון ליום הילולא של רחל אמנו ע"ה שיתקיים במוצאי השבת הקרובה, אור לי"א חשוון, עלולה לגרום לחילול שבת - כך מתריע ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה, במכתב ששיגר למפקד מחוז ירושלים החדש במשטרה, ניצב יוסי פריינטי.

"בהתקרב י"א בחשון יום פטירתה של רחל אמנו אשר יחול השנה במוצאי שבת, ועמו ההערכות לקליטת המוני הבאים להתפלל על קברה ביום ההילולא, הנני להסב את תשומת לבך לכך כי השנה יש לתת את הדעת שההכנות והערכות לכך לא יעשו תוך חילול שבת, מציין ח"כ הרב מקלב במכתבו.
מידי שנה נערכת המשטרה כבר שעות ארוכות קודם האירוע לקליטת רבבות המתפללים המגיעים לציון כבר משעות הצהרים בערב ביום הפטירה, אך השנה, זרם המתפללים צפוי להגיע רק במוצאי שבת – כך שהיערכות המשטרה תצטרך להיות גדולה על מנת לסייע בקליטת כמות כה גדולה של מתפללים בזמן קצר.

"יש להקפיד כי לא תיעשה כל היערכות בעצם יום השבת תוך כדי חילול שבת קודשנו", מתריע ח"כ הרב מקלב ומציין כי "אין דבר חשוב יותר מאשר שמירת השבת - אות הברית בין עם ישראל לאלוקיו, ובשום אופן לא ניתן להיערך לאבטחת המתפללים בקבר רחל אמנו ע"ה תוך רמיסת קודשנו וחילולה של שבת קודש".

כדי להבטיח הערכות נאותה לאירוע בלא חשש לחילול שבת, מבקש מקלב מניצב פריינטי לתאם עם כלל הנוגעים בדבר על שעה מתאימה לתחילת ההיערכות, על מנת להתחיל בקליטת המתפללים בשעה מוקדמת ככל שניתן, מבלי שייגרם חלילה כל חילול שבת.

"עם גיבוש המועד, יש לפרסמו לציבור המבקש להגיע לקבר רחל ביום ההילולא ורק מהשעה הנקובה יחלו ההמונים לפקוד את קברה", מסכם מקלב.
קבר רחל אורי מקלב מחוז ירושלים ניצב יוסי פריינטי דוד אזולאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד