י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שפל באלעד • רבנים מנקים מקוואות בגלל חוב של העירייה

חברת ניקיון חדלה לשרת את המקוואות באלעד בעקבות חוב מצטבר בסך 800 אלף ש"ח והתעלמות מצד העירייה • רבני העיר מחו וביצעו את העבודה בעצמם

מנקים מקווה
מנקים מקווה



משבר חדש בעיר אלעד: 8 מהמקוואות בעיר ננעלו ביום חמישי האחרון, לאחר שהעירייה לא עמדה בתשלומים החודשיים לחברת הניקיונות.

"זו בושה וחרפה שכך ראש העיר מייצג את החרדים", אמרו בחברה.

במשך שמונה חודשים דוחה עיריית אלעד את התשלומים שהיא חייבת לחברת הניקיונות הארצית 'רם ק.ר.מ.', חוב שמסתכם ב-800,000 שקל.

ביום חמישי בערב הודיע מנהל הפרויקט של החברה לעירייה כי הוא נאלץ לשלוח את עובדי הניקיון הביתה ועבודתם שנעשית בקביעות ללא תשלום, לא תיעשה יותר.

כך נאלצו בעיר לסגור את המקוואות.

בכניסה למקוואות נתלו שלטים: "עובדי ניקיון לא הפקר! תמורת עבודה מקבלים תשלום"; "ראש העיר, עבדתי! אז תשלם לי" וגם: "היום הפסיקו עובדי הניקיון להיות הפראיירים של העירייה".

בימים האחרונים קיימו עובדי הניקיון מחאה מול בניין העירייה (תיעוד למטה-י.א.).

בתוך כך, רב העיר הגרש"ז גרוסמן ורעייתו, יצאו ביום חמישי מלווים במספר אברכים כדי לסייע בעצמם בניקוי המקוואות לטובת הציבור.

"התייחסות קרה מהדרג הבכיר"

הבוקר יצא גם הגר"ד רוז'ין יחד עם תלמידיו מהכולל לנקות את המקוואות ובימים הקרובים אברכים מתכננים לצאת במסע תורנויות כדי להשלים את הניקיונות מדי יום ובמקביל לפתוח במסע מחאה נגד העירייה.

תומר מנשרוב, מנהל פרויקט מטעם החברה, אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "אנחנו עובדים מול העירייה במשך 3 שנים. כבר 8 חודשים, בגלל בעיות פנימיות בתוך העירייה, לא קיבלנו את התשלומים. בעירייה ממשיכים להבטיח אבל אף אחד לא עומד בהבטחות. זו בושה וחרפה, שראש עיר שמייצג עיר חרדית מתנהג בצורה כזו".

מישל קריכלי, סמנכ"ל החברה, אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "מהות העבודה שלנו הוא התחזוקה והניקיון במקוואות בעיר. הסברנו לעירייה שאין אפשרות שעובד יצא לעבודה ללא קבלת שכר. לצערי נתקלתי בהתייחסות קרה מהדרג הבכיר שפשוט לא לוקח את העניינים ברצינות כדי לעבור את המשבר הזה. הגעתי למצב שאני לא יכול להסתכל לעובדים שלי בעיניים".

תגובת העירייה טרם התקבלה.

רבני העיר מנקים את המקוואות • צילום: צ. מהיר חימה, המחתרת















אלעד מקווה טהרה מקווה ניקיון חוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד