כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

חרדים ב'דייט'? הכניסה לבית הקפה בתשלום

בית קפה מפורסם בגשר ברוקלין החל לגבות 25 דולר מזוגות הבאים ל'פגישת שידוך' • כתבי ה'ניו יורק פוסט' התחפשו וחשפו: הדרישה מופנית לחרדים בלבד

בית קפה ריוור קופי. צילום: אתר בית הקפה
בית קפה ריוור קופי. צילום: אתר בית הקפה

רוצים לקבוע דייט ב'ריוור קופי'? שלמו 25 דולר, וזאת רק במקרה ואתה בעל חזות חרדית.

אחד המקומות הפופולריים של בחורי הישיבה ל"דייט" הוא ריוור קופי, מתחת לגשר ברוקלין.

בית הקפה היפהפה הזה אינו כשר, אך נמצא בתוך מבנה על המים, וממנו נשקף נופו המרהיב של האי מנהטן, על שלל אורותיו.

בית הקפה המצוי לא הרחק ששתי השכונות החרדיות וילאמסבורג ובורו-פארק, הפך לאחד המקומות המרכזיים לקיום פגישת היכרות של זוגות חרדים.

בעלי המקום הבינו עד מהרה שחובשי הכובעים השחורים ובנות זוגם, מאכלסים שולחן למשך שעות ארוכות, אך אינם מזמינים דבר, מלבד קוקה קולה או במקרה הטוב קפה.

מאחר ומדובר בבית קפה קטן יחסית המסוגל להכיל כחמישים שולחנות בלבד, החליטו בעלי המקום לגבות מכל זוג בעל חזות חרדית, סכום של 25 דולר.

עיתון ה'ניו יורק פוסט' שפרסם את הסיפור, החליט כי מדובר בהפליה על רקע גזעני. כהוכחה לכך, שיגר למקום שני כתבים בתחפושת חרדית לבחון את יחס בעלי המקום.

ואכן, מארחת בית הקפה הודיעה תחילה לשניים שהמקום מלא, אך אם הם מתעקשים, עדיין יש מקום בחדר באגף צדדי אך עלותו מינימום 25 דולר לאדם שיקוזז מהחשבון הכללי של הארוחה.

זוג גויים נוסף שנכנס לבית הקפה הופנה אף הוא לאגף צדדי של בית הקפה, אבל לא נדרש לשלם דבר.

גם עובד בית הקפה סיפר לעיתון שבהוראות בית הקפה נאמר במפורש שיש להימנע מלהכניס לבית הקפה אנשים בעל חזות אורתודוקסית ובמקרה של התעקשות יש לגבות מהם תמורה.

"מנהל המסעדה אמר לנו", סיפר האיש, "שהאורתודוקסים תופסים שולחן למשך שעות ארוכות ואינם מזמינים ארוחה, זו תופעה שגורמת נזק כספי כי בזמן הזה הוא יכול להושיב שם זוגות שבאים לאכול ולהינות מהמוסיקה, האוכל והנוף".
ברוקלין דייט בית קפה תשלום מנהטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד