כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בנק ירושלים מציג: פריצת דרך בבנקאות הקמעונאית

מהיום תוכלו ליהנות מחשבון עו"ש ללא מלכודות: פטור גורף מעמלות עו"ש, ללא מגבלה או תנאי, וללא זמן קצוב • וגם: הבנק מציג סניפי וידאו זעירים שיהוו הרחבה זולה ויעילה של פרישת הסניפים המסורתית

דוגמא לסניף וידאו של בנק ירושלים
דוגמא לסניף וידאו של בנק ירושלים

בנק ירושלים השיק את שירותי העו"ש המלאים שלו, על בסיס הצעת ערך נרחבת ללקוחות: "עו"ש ללא מלכודות". הבנק מציע פטור גורף מעמלות העו"ש: לכל לקוח, ללא כל מגבלה וללא זמן קצוב. מדובר בפריצת דרך של ממש בתחום, המציעה מודל תחרותי במיוחד, לאור המלצות ועדת זקן לתחרותיות בבנקאות שנדרשה לנושא העמלות. שירותי העו"ש ללא עמלות זמינים מיידית לכלל הציבור בכל סניפי הבנק הקיימים, ובעתיד הקרוב גם באמצעות פלטפורמה חדשנית של סניפי וידאו זעירים. העו"ש ללא עמלות מוצע ללקוחות פרטיים של עו"ש בשקלים.

הצעות שונות של הבנקים בישראל בנושא עמלות העו"ש הינן מוגבלות ביותר וכוללות תנאים ומגבלות רבים, מה שיוצר בלבול וחוסר אמון בקרב הציבור. מסקר שערך מכון רותם TRI עולה כי 50% מכלל הציבור אומרים שיש סיכוי גבוה שיעבירו חשבונם לבנק שמציע עו"ש ללא עמלות, אולם אחוז זה יורד דרמטית, ל- 25%, לאחר שנחשפים לתנאי הסף ולמגבלות בנושא זה. 63% חושבים שההצעות אינן הוגנות. כמו כן, 48% מהנשאלים אמרו מיידית כי אינם עונים על הקריטריונים הנדרשים. המהלך הכולל של בנק ירושלים מסיר את המגבלות והתנאים הקיימים בכל ההצעות האחרות:

• בעוד ההצעות במערכת כיום אינן רלבנטיות עבור כ- 70% (!) מהציבור בישראל, עקב התניית ההטבה ביכולת השתכרות בגובה מסויים, ובביצוע מינימום פעולות בחשבון- בבנק ירושלים אין כל מגבלה. ההצעה מיועדת לכל לקוח באשר הוא.

• בעוד הצעות הינן לתקופת זמן מוגבלת ומתבטלות לאחר מכן- בבנק ירושלים מדובר בשיטה שאינה קצובה בזמן לקבלת ההטבות.

• בעוד הפטור מעמלות אינו מלא ולא כולל עמלות נלוות ועמלות ענישה, המסתכמות במאות שקלים בשנה- בבנק ירושלים הפטור הוא גורף: אין עמלות בחשבונות העו"ש.

סך העמלות המשולמות עבור עו"ש במערכת הבנקאית מסתכם בכ- 2 מיליארד ₪ שיכולים לחזור לידי הציבור! בנוסף, מתחייב הבנק למתן ריבית בגובה 50% מריבית בנק ישראל על כל יתרת זכות בחשבונות העו"ש.

הפלטפורמה החדשנית- סניפים מבוססי וידאו

הצעת הערך המהפכנית ללקוחות בתחום העו"ש מתאפשרת, בין היתר, בעקבות צמצום דרמטי בעלויות התפעול אותו משיג בנק ירושלים באמצעות הקמת פלטפורמה חדשנית של סניפי וידאו זעירים. הסניפים, בגודל של כ- 25 מ"ר, מציעים שירות בנקאי מלא לכל דבר ועניין, כאשר התקשורת בין הלקוח לבנקאים מתבצעת בעיקרה באמצעות שיחת וידאו המתנהלת בפרטיות ובנוחות, ללא תור ועם בנקאי הממוקד בלקוח בלבד, ללא הפרעות. מדובר במודל המשלב את היתרונות הכלכליים והשירותיים של בנקאות אינטרנטית, עם אינטראקציה אנושית וויזואלית.

כל סניף יכול לשרת עד כ- 4,000 לקוחות עו"ש קבועים, וגודלו כאמור, כ- 25 מ"ר לעומת כ- 200-250 מ"ר בסניף בנק מסורתי. הסניף יאוייש ע"י עובד אחד, לעומת כ 6-7 לכל הפחות בסניף מסורתי, וייתן שירות לקהל כ- 65 שעות בשבוע לעומת כ-30 בסניף מסורתי. בהתאם, סך ההוצאות הקבועות בסניף הוידאו עומד על כ- 450 אלף ש"ח לשנה, לעומת כ- 1.5-2 מיליון ש"ח בסניף מסורתי קטן דומה. גם עלות הקמתו הינה כ- 15% מעלות ההקמה של סניף רגיל (300 אלף ש"ח לעומת כ- 2-2.5 מליון ש"ח).

גם בכל הקשור לניהול הסיכונים וליחסי בנק-לקוח נותנים סניפי הוידאו מענה חדשני. הבנקאים המקצועיים מרוכזים במוקד שירות ונמצאים תחת ניהול קפדני ומרוכז, להבדיל מאלפי בנקאים המפוזרים במאות אתרים ומנוהלים בנפרד. הטכנולוגיה מאפשרת הקלטת וידאו של השיחה ושל המסמכים שהוצגו בה, מה שמאפשר ניטור ובקרה שיבטיחו רמת שירות, שפה ומקצועיות גבוהות לאין ערוך מהקיים בסניפים מסורתיים.

סניפי הוידאו אלו מצטרפים ל- 17 סניפי הבנק המסורתיים הקיימים בפרישה ארצית ובמהלך השנים הקרובות ירחיב הבנק את פרישתו באופן משמעותי על בסיס מודל חדשני זה, באופן שייתן מענה קמעונאי יעיל, זול וברמת שירות גבוהה במיוחד לציבור הלקוחות ברחבי הארץ.

אורי פז, מנכ"ל בנק ירושלים, אמר היום: "אנו גאים להציג היום מהפכה נוספת בתחום הבנקאות הקמעונאית בארץ. בשורת העו"ש ללא עמלות היא פריצת דרך בכל הקשור לשקיפות, ההוגנות והצעת הערך ללקוחות. מדובר בשיטה הפוטרת את כל הלקוחות באשר הם, מתשלום כל עמלה שהיא בחשבונותיהם, ומהווה חסכון משמעותי, ללא כל מגבלה".

לגבי סניפי הוידאו אותם השיק הבנק היום אמר פז: "סניפי הוידאו מהווים את הבסיס לפתרון הקמעונאי ארוך הטווח שהוגדר באסטרטגיה של הבנק. מדובר במודל חדשני, שנותן מענה יעיל, זול ואפקטיבי באופן שמאפשר לנו לתת שירות ברמה הגבוהה ביותר ולהוזיל באופן דרמטי את העלויות ללקוח, כפי שניתן לראות בפטור המלא מעמלות עו"ש, המוצע לכל. זהו צעד משמעותי להגברת התחרותיות במערכת הבנקאית".
בנק ירושלים סניף וידאו צ'אט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד