כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

יו"ר חדש לאגודת הסטודנטים של קרית אונו: רחמים חיון

חיון, סטודנט למנהל עסקים ששימש בעבר כנהגו של הרב שלמה בניזרי, נבחר ברוב מוחץ של כ-60% לראשות אגודת הסטודנטים של הקריה האקדמית אונו • ראיון ראשון

יו"ר חדש לאגודת הסטודנטים של קרית אונו: רחמים חיון
יעקב כהן

לאחר מערכת בחירות מתישה ומלאת אמוציות, נבחר היום (ב) יו"ר חדש לאגודת הסטודנטים של הקריה האקדמית אונו על שתי שלוחותיה - בירושלים ובאור יהודה.

רחמים חיון, סטודנט למנהל עסקים מהסניף הירושלמי, ונהגו לשעבר של הרב שלמה בניזרי, סחף את הסטודנטים לניצחון ב'רוב סורי' עצום, והוא יחליף את היו"ר הקודם - ישראל איליוביץ'.

חמשה מתמודדים נרשמו לתפקיד הנחשק: רחמים חיון, יאיר דוד ורשבסקי, רות אלבז, מנחם זיידה ואליהו חראר. שני האחרונים זכו בקולות ספורים (4 ו-1 בהתאמה).

מתוך 506 קולות, גרף חיון 300, כשהוא מותיר אבק ליריביו ורשבסקי (עם 117 קולות), ואלבז (עם 85 קולות). בסניף ירושלים לבדו הפערים היו גדולים בהרבה: 159 מתוך 164 גברים הצביעו עבור חיון, ו-66 מתוך 70 נשים.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מספר חיון על ההתמודדות, ההרגשה והיעדים.

• מה בעצם אומר התפקיד מעבר למעמד?

"יו"ר האגודה הוא בעצם השיניים של הסטודנטים מול הקריה, סטודנט בודד שיגיע מול ההנהלה כמעט שאין לו עם מי לדבר, ותפקידו של היו"ר הוא לייצג את כולם בכל נושא, ובפרט בנושאים ששייכים לכולם, כמו העלאות מחירים או כל דבר פנימי.

"בנוסף אנחנו עוזרים לסטודנטים כשהם יוצאים לשטח להתמחויות. יש הרבה סטודנטים למשפטים או רואי חשבון שאנחנו מוצאים להם עבודות סטודנט והתמחות במשרדים השונים באופן שמותאם ללימודים שלהם. דבר נוסף שנתון בתחום אחריותו של היו"ר הוא גיבוש חברתי, באמצעות פעילויות שונות לסטודנטים, ערבי גיבוש, שבת אגודה ועוד כיוצא בזה".

• האם אתה מתכנן איזה שינוי או צעד דרמטי?

"שינוי דרמטי לא בשלב הזה, בכל מקרה עכשיו יש 18 ימי לימודים שאני עושה חפיפה עם היו"ר הקודם של האגודה".

• איך אתה מסביר את הניצחון הסוחף? ציפית לכך?

"גם הבנים וגם הבנות - בפרט בסניף ירושלים - התאחדו לגמרי בתמיכה בי, אני מודה לכולם על הנחישות והתמיכה. תודה מיוחדת מגיע לחברים שלי לכיתה שסייעו לי במערכת הבחירות".

חיון מציין כי בחירתו היא 'היסטורית' במונחי הקריה: "זו פעם ראשונה שסטודנט למנהל עסקים לוקח את התפקיד ולא משפטן, ופעם ראשונה שנבחר מועמד מהסניף בירושלים ולא מאור יהודה".

• הוגש ערעור על תוצאת הבחירות, אתה חושש מכך?

"יש ערעור שהוגש על ידי אחת המתמודדות שמנסה לבטל באמצעותו את הבחירות בבית המשפט. אני לא חושש מזה, כי אני משוכנע שהכל התנהל באופן הכי דמוקרטי והגיוני, וכמו שמקובל וצריך, יש אנשים שקשה להם להפסיד ואת זה אי אפשר לשנות כנראה".
סטודנט אונו אגודה בחירות רחמים חיון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד