י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרשקוביץ פרש מההתמודדות: כדאי משולש כמו בש"ס

השר דניאל הרשקוביץ, יו"ר 'הבית היהודי', הודיע על פרישה מהפריימריס על ראשות המפלגה: תומך בח"כ אורלב • "מציבים אתגר בפני נפתלי בנט להצטרף להנהגה משולשת"

שר המדע דניאל הרשקוביץ. צילום: קובי הר צבי
שר המדע דניאל הרשקוביץ. צילום: קובי הר צבי

תפנית במפלגת 'הבית היהודי-מפד"ל החדשה': יושב-ראש המפלגה, שר המדע דניאל הרשקוביץ, הודיע הערב (ב) רשמית על פרישתו מהמירוץ לראשות מפלגת הבית היהודי ותמיכתו במועמד ח"כ זבולון אורלב.

"הגענו להחלטה שבעזרת השם, לקראת הבחירות הבאות, הבית היהודי ילך בהנהגה משותפת של ח"כ אורלב ושלי", אמר הרשקוביץ. "יש למפלגה יו"ר אחד, ולכן החלטנו שהמועמד שלנו לראשות המפלגה יהיה ח"כ אורלב.

"באשר לכל יתר ענייני הנהגה, יהיו החלטות משותפות על כל הנושאים המרכזיים של התנועה, התוויית דרכה, וחלוקת התפקידים שהתנועה תישא בהם בהיבט הלאומי".

הרשקוביץ התייחס למודל של ש"ס, בה הוחלט על הנהגה משותפת, וקרא למועמד לראשות המפלגה, נפתלי בנט, לחבור אליו ולאורלב: "אנחנו מציבים אתגר בפני נפתלי בנט להצטרף להנהגה משולשת. נסכים בינינו מלכתחילה תוך ויתורים הדדיים".

השר הרשקוביץ פרש לאחר ששני מתחריו על התפקיד - ח"כ זבולון אורלב ונפתלי בנט - הפעילו עליו לחץ כדי שיצטרף לשורותיהם. תמיכתו של הרשקוביץ היא חיזוק משמעותי לאורלב בקרב מול בנט.

ההתמודדות בבית היהודי תתקיים בחודש הבא.

גורמים בבית היהודי אומרים, כי אנשיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התערבו בבחירות הפנימיות במפלגתם וניסו לגבש חזית נגד נפתלי בנט, בשל סכסוך בין השניים, מאז שימש בנט ראש המטה של נתניהו, כשזה היה ראש האופוזיציה.

בנט סירב להתייחס ישירות לטענות על התערבות של נתניהו נגדו, אך אמר ל'גלי צה"ל': "הליכוד מעדיף מפד"ל קטנה. חוששים שם מסחף של מנדטים מהליכוד לבית היהודי. גם אני הייתי חושש במקום הליכוד".

ח"כ אורי אורבך, התומך בנפתלי בנט, כתב בדף הפייסבוק שלו: "שמח אצלנו בבית היהודי. הרשקוביץ חובר לאורלב, אבל אני בחור טוב ולא אצטט מה הם חושבים ואומרים זה על זה במשך כל הקדנציה.

"רק אומר שתמיכתי בנפתלי בנט, ובתמיכת רבבות, נועדה להשאיר את פוליטיקת הג'ובים והאינטרסים האישיים מאחור.

"למראה הברית החדשה של הפוליטיקה הישנה, מתחדד הצורך להציע צורת התנהגות אחרת, כזו שאיננה מפקירה כל ערך למען הישרדות פוליטית אישית. נמשיך בדרכנו לניצחון בפריימריז. כי מגיע לנו יותר".
זבולן אורלב נפתלי בנט דניאל הרשקוביץ הבית היהודי המפד''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד