י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

לברך ולהתברך • השמחה בבית גור

אלפי אברכי גור השוהים בירושלים לרגל 'שלושת ימי ההגבלה' נכנסו לברך את האדמו"ר לרגל אירוסי נכדתו עם נינו של ה'פני מנחם' זצוק"ל • מה ביקש הרבי לשאול את אלמנת ה'פני מנחם' ומה אמר בווארט?

המחותנים: הפני מנחם זי"ע, אדמו"ר מגור שליט"א, ורבי יעקב מאיר אלתר , המחותן
המחותנים: הפני מנחם זי"ע, אדמו"ר מגור שליט"א, ורבי יעקב מאיר אלתר , המחותן

השידוך שנסגר אמש (ב) בבית האדמו"ר מגור הביא לפרץ של התרגשות ושמחה בחצר. נכדתו של הרבי, בת בנו בכורו הרב אברהם מרדכי, התארסה עם נינו הבכור של בעל ה'פני מנחם' זצוק"ל - הבחור ישראל ברלינר בן הגאון רבי מרדכי ברלינר, מחשובי הרמי"ם בישיבת חידושי הרי"ם, חתן בנו בכורו של ה'פני מנחם', הרב יעקב מאיר אלתר מבני-ברק.

החתן, ישראל ברלינר, תלמיד בישיבת המחוננים של חסידות גור בראשון לציון, נחשב לאחד המצוינים מבין בחורי החסידות. הוא בעל כשרונות עילויים ומבריקים, כמיטב המסורת של משפחת אלתר לדורותיה.

לחתן לא מלאו עדיין 18 שנה. הוא נולד לקראת ראש השנה תשנ"ב, ונכנס בבריתו של אברהם אבינו ביומו השני של ראש השנה תשנ"ב, על ברכי האדמו"ר בעל ה'לב שמחה' מגור זי"ע, במעמד רבבות חסידי גור שהגיעו מכל העולם להסתופף בימי ראש השנה בצל ה'לב שמחה' - לרגל השמחה הכפולה שהיתה במשפחה: ביומו הראשון של ראש השנה נימול על ברכי ה'לב שמחה', נינו, נכד לאדמו"ר מגור שליט"א, וביומו השני של ראש השנה, נימול החתן דנן, שהיה נין בכור לאדמו"ר ה'פני מנחם' אחיו של ה'לב שמחה', שכיהן אז כראש ישיבת 'שפת אמת'.

ה'לב שמחה' ידע באותן שנים חולי ומכאוב, ומיעט לצאת אל בית המדרש. שני ילדים אלו היו האחרונים שנימולו על ברכיו, אחר שבשלהי אותה שנה - תשנ"ב - ביום ז' תמוז, הסתלק ה'לב שמחה' זי"ע.

בגור הזכירו השבוע את שאמר ה'פני מנחם' באותו ראש השנה, בענוותנותו הבלתי נתפסת: שני נכדים נותרו בעולם מזקיני ה'שפת אמת' זי"ע - הטוב ביותר והנמוך ביותר (- דער בעסטער און דער קנאפסטער) וזכינו שנינו לשמחת ברית מילה בב' ימי ראש השנה.

לנכדתו, אם הרך הנולד (החתן), הוסיף ואמר אז: "בנך זכה לסנדק חשוב, והוא יזכה גם בבוא היום לשידוך חשוב. ומי שיקבל אותו יזכה..."

דברים שקיבלו משמעות בימים אלו.

לקראת שמחת הווארט שהתקיימה אמש, שלח האדמו"ר מגור לשאול את הרבנית, אלמנת ה'פני מנחם', המתגוררת לאחרונה בקרבת ילדיה בבני-ברק, האם בכוחה לעלות לירושלים לשמחת הווארט או שעדיף שהשמחה תתקיים בבני-ברק.

רק כאשר הודיעה הרבנית כי בכוחה לעלות לירושלים, הוחלט על עריכת הווארט בבית האדמו"ר מגור בירושלים, זאת לאחר שהאדמו"ר הגיע כבר לירושלים מערד, לקראת שלושת ימי ההגבלה, בהם הוא שוהה במקום יחד עם אלפי אברכי החצר.

השמחה אתמול בבית האדמו"ר מגור בירושלים היתה גדולה. לקראת השעה היעודה הגיעו כל בני משפחת האדמו"ר מגור וכל בניו של ה'פני מנחם' עם אמם הרבנית תליט"א, שישבו וציפו לכניסת האדמו"ר לשתיית לחיים.

כאשר נכנס האדמו"ר נהרו פניו בשמחה גדולה. הוא הזכיר את עובדת היות החתן הילד האחרון שזכה להיות נימול על ברכי ה'לב שמחה'.

בהכילי הישיבות ובהיכלי בתי החסידים דגור שתו אמש לחיים והשמחה היתה גדולה מאוד.

היום (ג) נכנסו אלפי חסידי גור השוהים כבר בירושלים לרגל שלשת ימי ההגבלה, לברך ולהתברך אצל האדמו"ר בברכת מזל טוב.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד