כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אובמה לרומני: "אתה באת לישראל לגייס כספים, אני ביקרתי בשדרות"

הלילה נערך בפלורידה העימות השלישי והאחרון בין המועמדים לתפקיד נשיא ארה"ב • במרכז העימות - דיון סוער על המתיחות עם ישראל • "כשאנחנו הפעלנו על איראן סנקציות קשות, אתה השקעת בחברות סיניות שסוחרות בנפט איראני" • 48 אחוז מהנשאלים סבורים: אובמה ניצח בעימות

אובמה. צילום ארכיון
אובמה. צילום ארכיון



שבועיים לבחירות על נשיאות ארה"ב: הנשיא המכהן, ברק אובמה, ויריבו המועמד רפובליקני, מיט רומני, נפגשו הלילה (שלישי) לעימות הנשיאותי השלישי והאחרון.

את המפגש, שנערך בפלורידה ונמשך כשעה וחצי, הנחה בוב שייפר מרשת CBS והוא התמקד ביחסי החוץ של ארה"ב. בין היתר, עם ישראל והמדינות הערביות.

"ישראל היא חברת אמת ובת בריתנו החשובה ביותר במזרח התיכון. אם ישראל תותקף, נעמוד לצידה", אמר אובמה.

רומני הסכים עמו וציין: "קראתי לסנקציות לפני שנים כשביקרתי בישראל, והן אכן עובדות. היה עדיף להתחיל אותן קודם אבל טוב שזה קרה. כעת, הייתי מחמיר אותן, והייתי מנסה לבודד את אירן דיפלומטית". בנוסף, הדגיש רומני כי "פעילות צבאית היא מוצא אחרון".

בתגובה, תקף אובמה את רומני והשיב כי "אנחנו הפעלנו על איראן את הסנקציות הקשות ביותר, וכשאנחנו עשינו זאת אתה עדיין השקעת בחברות סיניות שסוחרות בנפט אירני". הוא הוסיף כי המתח שנוצר ביחסים בין ישראל לארה"ב מאוד מצער.

כשרומני התלונן על כך שאובמה לא ביקר בישראל, השיבו אובמה: "כשאני הייתי בישראל, לא ארגנתי אירועי גיוס כספים. אני ביקרתי ביד ושם. אני הלכתי לשדרות שמותקפת ברקטות מעזה, פגשתי הורים שהראו לי איך רקטות פגעו סמוך לחדרים בהם ישנים הילדים שלהם. כולם יכולים לראות שכאשר מדובר באיראן, בטרור, אפשר לומר שנשיא ארה"ב עמד תמיד בצד הנכון".

אובמה ענה בציניות ותקף את יריבו: "אני שמח שזיהית שאל-קאעידה היא אויב, לפני כמה חודשים אמרת שהאויב הוא רוסיה. בכל פעם שהבעת את דעתך בנושאי חוץ טעית. מה שאנחנו צריכים למזרח התיכון הוא מנהיגות יציבה ולא מבולבלת, זה לא המתכון לביטחון אמריקאי".

"לפחות אני לא הולך לומר לפוטין שאתגמש אחרי הבחירות", השיב רומני אש.

48 אחוז: ברק אובמה

בנושא האביב הערבי, טען אובמה כי "ארה"ב צריכה לעמוד לצד דמוקרטיות. כעת כשיש ממשלה דמוקרטית במצרים, הם צריכים לקחת אחריות על מיעוטים ויש ללחוץ עליהם כדי לוודא שהם עושים זאת. הם חייבים לשמר את השלום עם ישראל, זה קו אדום עבורנו. הם חייבים להילחם בטרור".

רומני אמר לסיום העימות: "אני אופטימי בנוגע לעתיד ואני נרגש. יש לאזרחי ארה"ב הזדמנות לקבל מנהיגות אמיתית, תקציב מאוזן, 12 אלף מקומות עבודה חדשים. אני יודע גם להסתדר עם הדמוקרטים", אמר. "אנחנו צריכים מנהיגות חזקה ואני רוצה להיות המנהיג הזה".

ב'וואלה' נכתב, כי סקר מהיר שערכה הלילה רשת CBS בתום העימות, קבע כי בקרב בוחרים שטרם החליטו למי להצביע, 53% השיבו כי הם סבורים שאובמה ניצח בעימות, 23% סברו שרומני תפקד טוב יותר, ואילו 24% לא החליטו מי מהשניים ניצח. כמו כן, סקר CNN באותה מתכונת קבע כי 48% מהנשאלים סברו כי אובמה ניצח, ו-40% סברו שרומני תפקד יותר טוב.
אובמה מיט רומני עימות בחירות ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד