ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

היהודי שהשוטרים היכו באכזריות - זוכה מכל האשמות

בשמיני עצרת היכו שוטרים באכזריות יהודי שישן במכון 'עליה' בקראון-הייטס • התיעוד עורר סערה - והתובע הודיע: מבטל האישומים • פרקליטי המוכה: נבקש פיצויים

אלימות השוטרים. מתוך מצלמות האבטחה
אלימות השוטרים. מתוך מצלמות האבטחה



התובע של מחוז ניו-יורק, צ'רלס היינס, פרסם אתמול הודעה לעיתונות, לפיה החליט לבטל את כל האישומים נגד אהוד הלוי, סטודנט יהודי שהוכה באכזריות בידי שוטרים, והואשם בתקיפת שוטר ובהאשמות נוספות.

לפני כשבועיים, בחג שמיני עצרת, פרצה המשטרה בארבע לפנות בוקר למכון 'עליה' בשכונת קראון הייטס שבברוקלין, ועצרה את אהוד הלוי, סטודנט בן 21, שישן במכון. מאבטח חדש של המכון לא ידע שאהוד לן במקום ברשות מנהל המקום, והחליט להזעיק משטרה.

שוטרים שהגיעו למכון היכו את הלוי, שסירב להיעצר על לא עוול בכפו, באכזריות. שוטרים נוספים הוזעקו לזירה, והשתמשו גם בגז פלפל. ל

למזלו של הלוי, האירוע כולו תועד במצלמות האבטחה.

אהוד הלוי הוכה והובל חבול למעצר, שם היה כלוא ארבעה ימים. במשטרה אף הואשם הלוי בתקיפת שוטר ובהאשמות נוספות. עסקני שכונת קראון הייטס מחו בחריפות על התנהלות המשטרה, ואף פרסמו את הסרט בכלי התקשורת.

תיעוד האירוע עורר סערה בקהילה היהודית בניו-יורק, והמשטרה נאלצה להשהות את אחד השוטרים שנראה מכה באכזריות את הלוי. עם זאת, סירבה המשטרה לבטל את האשמות נגד הלוי, שהואשם בהתנגדות למעצר.

דב הייקינד, חבר בית המחוקקים של מדינת ניו-יורק, קיים מסיבת עיתונאים יחד עם עסקני שכונת קראון-הייטס, בה גינה בחריפות את התקיפה, תוך שהוא דורש את ביטול כל האשמות נגד הלוי.

למרות הודעת התובע המחוזי על ביטול האשמות, פרקליטיו של הלוי אינם מתכוונים לוותר, ומתכוננים לבקש גם פיצויים כספיים על הנזק הגופני והנפשי שנגרם להלוי.

עוד בנושא:
ניו-יורק נסערת: שוטרים היכו צעיר יהודי באכזריות • צפו

במסיבת העיתונאים שערך אתמול דב הייקינד הוא אמר, כי הלוי עבר התעללות ארוכה שהתחילה במכות שקיבל מהשוטרים והמשיכה במעצר במשך ארבעה ימים בכלא, כמו פושע מסוכן. "לצערי, ישנם מקרים רבים בהם נטפלו השוטרים לאזרחים חפים מפשע מבלי יכולת להוכיח אחרת. במקרה הזה ניצל הלוי בזכות מצלמות האבטחה שתיעדו את האירוע והוכיחו מעל לכל ספק, כי הלוי הוא המותקף באירוע ולא המתקיף".

צפו בסרטון ממצלמות האבטחה:

אלימות דב הייקינד מכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד