כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שביתת מנקי המקוואות באלעד: "פשע חמור"

מנכ"ל איגוד חברות הניקיון מעניק גיבוי נחרץ לעובדי החברה: "העירייה החזיקה את קבלן השירות כבן ערובה" • וגם: ההתחייבות הכתובה של ראש העיר שמעולם לא יושמה

רבני העיר מנקים את המקוואות באלעד. צילום ארכיון
רבני העיר מנקים את המקוואות באלעד. צילום ארכיון



שביתת עובדי הניקיון של חברת 'רם ק.ר.מ'., האחראית על תחזוקת וניקיון המקוואות בעיר אלעד, נמשכת.

דרור אטרי, מנכ"ל איגוד חברות הניקיון, מעניק גיבוי נחרץ לעובדי החברה. "עיריית אלעד מחזיקה במשך שמונה חודשים את קבלן השירות שלה כבן ערובה ולא משלמת לו את חובותיה", הוא אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים'. "אנו רואים את המעשה כפשע חמור שיכול יביא לקריסת החברה ופגיעה קשה בעובדים".

אטרי טוען: "על המדינה להתערב באופן מידי בתופעת הלנת שכר במגזר הציבורי של עובדי הקבלן, הרי העובדים האלה יפלו כנטל על המדינה. זוהי חוצפה ועזות מצח של רשות מקומית אשר פוגעת באופן מודע בזכויות העובדים ומתוך כוונה ברורה לא לשלם לחברה את תשלומים המגיעים לה.

"הגיע הזמן שמזמין השרות ובמקרה זה רשות מקומית יפסיקו להסתתר מאחורי גבו של קבלן השירות ויפגעו באופן מודע כאמור בזכויות העובדים", אמר אטרי והוסיף כי "הרי לא יכול להיות שחברה לא תקבל תשלום בגין שמונה חודשי עבודה ותוכל להמשיך ולשלם את שכר עובדיה דבר שיכול אף להביא לקריסתה".

עוד בנושא:
שפל באלעד • רבנים מנקים מקוואות בגלל חוב של העירייה

עובדי הניקיון, 15 במספר, חזרו והפגינו בתחילת שבוע מול בניין העירייה ומול המקוואות.

במשך שמונת החודשים האחרונים הלינה העירייה את השכר המגיע לקבלן העבודה, ובמשך תקופה זו שילם הקבלן מקופתו שלו עד שהחוב טפח ל-800 אלף שקלים. ביום חמישי הודיע הקבלן כי אין ביכולתו לספוג את התשלומים וכי כל העובדים יפוטרו.

ל'בחדרי חרדים' הגיע מכתב מיום ה-8.8.12 בו ראש העיר, יצחק עידן, מתנצל על אי תשלום בזמן לחברת הניקיון, ומתחייב באותו שבוע להעביר את חובה של העירייה לחברה. למרות ההבטחות, העירייה לא שילמה את החוב.

כזכור, השיא הגיע כאשר בסוף השבוע האחרון חלק מהמקוואות נותרו נעולים, ובחלקם האחר הפכו רבני העיר למנקי המקוואות.

מכתבו של ראש העיר, יצחק עידן:



אלעד מקווה ניקיון רבנים יצחק עידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד