כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ובמקום השלישי: אולי שוב יעקב גוטרמן

הקרב על המקום השלישי ב'דגל התורה': שוב עולה שמו של יעקב גוטרמן, ראש עיריית מודיעין-עילית, כמועמד • בבחירות הקודמות היווה 'סדין אדום' בבית הגרי"ש אלישיב זצ"ל

יעקב גוטרמן. צילום: פלאש90
יעקב גוטרמן. צילום: פלאש90

בורסת השמות בשאלה מי יהיה האיש שיאייש את המקום השלישי ברשימת 'דגל התורה' לכנסת ממשיכה להתנדנד. המועמדים שהובילו עד כה היו הרב אליעזר סורוצקין מ'לב לאחים' ויצחק רייך מנכ"ל רשת הגנים של 'אגודת ישראל' וראש מועצת רכסים לשעבר.

אלא שבמהלך הימים האחרונים עלה מחדש שם שנפסל בעבר: יעקב גוטרמן, ראש עיריית מודיעין-עילית. אין זה סוד שבבית הגראי"ל שטיינמן לא הכול אוהדים אותו, אך בסופו של יום גם הם יודעים כי הגראי"ל הוא זה שיכריע, וכי השיקולים שיעמדו לנגד עיניו יהיו רחבים יותר מאשר שיקולים צרים של נאמנות מוחלטת וכדומה.

על האופציה של גוטרמן, אומר בכיר ב'דגל התורה': "גם לדעת אלו שטוענים שגוטרמן עצמאי מדי בניהול עירו מודיעין-עילית, הרי שכאשר אתה מכהן כח"כ, אין חיה כזו של עצמאיות. תמיד ראש הרשימה משה גפני יבוא לשאול את פי הגראי"ל לפני קבלת החלטות, ומספרי 2 ו-3 ברשימה יאלצו ליישר קו".

הסיבה מדוע גוטרמן עדיין נחשב למועמד בעל סיכוי מסוים היא שהמערכה הפעם רצינית מאוד - גיוס בני הישיבות, קיצוצים כואבים - וחייבים לבחור בנציג המכיר את העבודה, את השטח ואת האנשים. גוטרמן עבד בעבר לצידו של ח"כ הרב אברהם רביץ בוועדת הכספים, ניהל עיר, הוביל פרויקטים בתחום התעסוקה, והרצה בפני גופים שונים. "הוא בהחלט יכול להצליח מאוד בתפקיד", אומר הבכיר ב'דגל'.

בעבר נלקח בחשבון שיקול נוסף, שעמד לרעת גוטרמן: הוא היווה 'סדין אדום' בבית הגרי"ש אלישיב זצ"ל, שכן הגרי"ש התבטא נגדו בעבר לא פעם. "אף אחד לא חיפש להרגיז את 'הפלג הירושלמי'. חשבו שיוכלו להגיע איתם להבנות שקטות - למועמד שלא ירגיז מדי. כעת, לכשהקימו מפלגה, אל להם לצפות להתחשבות כזו או אחרת בבחירת מועמד".
הגראי''ל שטינמן אליעזר סורוצקין יעקב גוטרמן מודיעין עילית משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד