י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"בית המשפט קבע לראשונה: לבדוק הנעשה בכת השאלים"

בבית המשפט לענייני משפחה התקיים דיון נוסף בפרשת הנערה בת ה-19 המסתתרת ב'כת השאלים' • במהלך הדיון נפגשה לראשונה מאז נעלמה עם אמה • צו עיכוב יציאה נגד הנערה

צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי



פרשת הנערה בת ה-19 שעזבה את ביתה ומסתתרת בבית משפחה הנמנית על כת 'השאלים', נמשכת: בבית המשפט לענייני משפחה בירושלים התקיים היום (ג') דיון נוסף בעניינה. במהלך הדיון נפגשו האם ובתה, לאחר חודשים שלא התראו.

עו"ד רבקה שוורץ, המייצגת את משפחת הנערה, אמרה בתגובה: "אנו מנועים מלהתייחס לפרטי התיק, בהתאם להחלטת בית המשפט. יחד עם זאת, אנו מרוצים מכך שבית המשפט קבע לראשונה את הצורך בבדיקה מעמיקה של התופעה המסוכנת - חברות בכת זו".

גורם המעורה בפרשה סיפר, כי לאחרונה התעורר חשד בקרב בני המשפחה, כי יש מי שמנסה להבריח את בתם אל מחוץ לגבולות ישראל לקנדה, במטרה ששם תתאקלם בקרב כת חרדית, לדבריו, כמה ימים אחרי שנודע הדבר, הצליחו בני המשפחה, באמצעות פניה לבית המשפט, למנוע את יציאתה, באמצעות הוצאת צו עיכוב יציאה מן הארץ. מנגד, גורם המקורב למשפחה שהחזיקה בביתה את הנערה הכחיש את הדבר ואמר כי מעולם לא הייתה כוונה כזו.

"מכיוון שהפרשה מתנהלת בבית המשפט בדלתיים סגורות, איני יכול לחשוף פרטים מעבר לכך", אמר.

עוד בנושא:
הורים נאבקים: בתנו נחטפה בידי 'כת השאלים'

בנוסף לכך, על פי החלטת בית המשפט, משרד הרווחה יתערב בפרשה, ובמהלך הבדיקה יפגש עם הנערה וישוחח עמה על הקשר עם כת השאלים. הפגישות בין האם לבתה יערכו בתיאום מראש מול גורמי הרווחה. מנגד, על האב יהיה אסור להיפגש עמה מסיבות שונות.

הנערה נעלמה

הנערה עזבה את ביתה לפני תשעה חודשים, ועברה להתגורר בבית משפחה הנמנית על כת 'השאלים'. טרם ברור מהי הסיבה המדויקת לעזיבתה, והאם נטשה מרצונה או בכפייה מצד אנשי הקבוצה הקשורה לכת.

מאז ניסו בני משפחתה, ובעיקר הוריה, לגלות את מקום הדירה בה היא מסתתרת. הם הפעילו אמצעי מעקב וגייסו את האנשים הקרובים אליהם, במטרה שיעברו בדירות בערים שונות, בהן התעורר חשד כי היא מסתתרת.

כך במשך תקופה ארוכה התנהלו ניסיונותיהם של ההורים לאתר את בתם.

השיא הגיע כאשר הוריה גילו כי אנשי הכת ניסו לחתן את בתם עם בחור מבוגר ממנה במספר שנים. שטר התנאים כבר נחתם, והאנשים שעמדו מאחורי היוזמה אמרו לבחור: "חמש דקות קודם החתונה, אנחנו נגיע אליך".

בעקבות המידע, גברו הניסיונות לטרפד את החתונה הצפויה, ואף נעשתה פנייה לבית דין של 'העדה החרדית', שהוציא פסק האוסר על הבחור להתחתן עם הנערה. במהלך החקירות, גילה האב כי בתו מסתתרת בדירה הסמוכה לרחוב שבטי ישראל ומאה שערים בירושלים.

לפני חודש הגיע, יחד עם רעייתו ובליווי מספר אנשים, למקום במטרה להוציאה מהדירה. בעקבות התקהלות גדולה של אנשים שנוצרה במקום ומהומה שהתפתחה, הזמינו דיירי הבניין את המשטרה, שעיכבה לחקירה את האב ומעורבים נוספים בפרשה. חלקם שוחררו בערבויות, ונאסר עליהם להתקרב לדירה בה כביכול שוהה הנערה. אחד מהמעוכבים סירב לחתום על ערבות, והובא בפני בית המשפט, שם שוחרר בתנאים דומים לחבריו.
שאלים נערה בית המשפט עורכת דין חטיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד