ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

נפגעי 'מרכז הרב' תובעים בנק סיני: העביר כספים לחמאס

משפחות הרוגי הפיגוע ב'מרכז הרב' תובעים בארה"ב את 'בנק אוף צ'יינה' שהעביר כספים לחמאס • "אין הבדל בין מסירת נשק לארגון טרור לבין ביצוע העברות כספים"

נפגעי 'מרכז הרב' תובעים בנק סיני: העביר כספים לחמאס

תביעה משפטית אזרחית הוגשה היום (ג) בניו-יורק נגד 'בנק אוף צ'יינה', אחד מארבעת הבנקים הגדולים בסין, בגין אחריות לכאורה לפיגוע שאירע בישיבת 'מרכז הרב' בירושלים בשנת 2008, ובו נהרגו שמונה מתלמידי הישיבה ונפצעו תשעה נוספים.

משפחות ההרוגים הגישו את התביעה באמצעות ארגון 'שורת הדין'. לטענת הארגון, בידיו מצויות ראיות לכך שהבנק העביר לחמאס סכומי עתק לאורך השנים שקדמו לפיגוע.

על פי כתב התביעה, שיתוף הפעולה כלל העברת כספים מחשבונות שונים, חלקם חשבונות מסוריה, דרך סניף ניו יורק של הבנק, עבור חשבון תחת השם 'שאראפה' ועוד חשבון של פעיל חמאס ברצועת עזה. בדרך זו, כך נטען, קיימות עדויות להעברות כספים המוערכות במליוני דולרים בסך הכל.

לדברי הארגון, התביעה מתבססת בין היתר גם על עדויותיהם של אנשי מודיעין וביטחון לשעבר. בארגון מאשימים גם כי העברות הכספים נעשו מתוך ידיעה של הבנק על היעד. לאור זאת, החליטו המשפחות והארגון על הגשת התביעה נגד הבנק בארצות הברית.

"ארגונים פיננסיים מיתממים באומרם שלא ידעו ואין להם אחריות", אמרה היום עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר, המייצגת את התובעים, "אך המציאות הוכיחה אחרת. בנקים מערביים כבר נתבעו, חלקם נמצאים בהליכים משפטיים, או אפילו הוענשו. הסיבה לכך ברורה: גופים פיננסיים חייבים לגלות אחריות, ולהבין שאין הבדל בין מסירת נשק לארגון טרור לבין ביצוע העברות כספים".

בתביעה נטען כי סיכויי ההצלחה גבוהים, בין השאר משום שההעברות בוצעו דרך הסניף בניו יורק - מה שמהווה בבירור עבירה על החוקים כנגד סיוע לטרור בארצות הברית. חוקים אלה אוסרים כל פעילות סיוע לגורמים טרור, גם אם נראית עקיפה.
תביעה מרכז הרב בנק אוף צ'יינה בנק סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד