כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

אור ירוק ערכה פעילות על הסכנות שבנהיגה תחת השפעת אלכוהול

דורית כהן, אלמנתו של אבי כהן, קפטן מכבי תל אביב לשעבר, שנהרג בתאונת דרכים, השתתפה ביום הפעילות וסיפרה את סיפורה האישי בפני הנערים

אור ירוק ערכה פעילות על הסכנות שבנהיגה תחת השפעת אלכוהול

ב-3 לאוקטובר 2012, התקיימה הדרכה בנושא בטיחות בדרכים, על ידי עמותת אור ירוק במחלקת הנוער של מכבי תל אביב כדורגל. דורית כהן, אלמנתו של אבי כהן ז"ל, שחקן מכבי תל אביב ונבחרת ישראל לשעבר, סיפרה לנערים את הסיפור האישי שלה ותיארה בפניהם את האובדן הגדול של אדם יקר. כהן, תיארה כיצד תאונת הדרכים משפיעה על המשפחה וכיצד חייה השתנו בעקבות תאונת האופנוע שבה בעלה אבי, נהרג.

בהמשך יצאו שחקני מחלקת הנוער אל מגרש הכדורגל, אשר קרוי על שמו של אבי כהן ז"ל, והתנסו במשקפי אלכוהול, המדמות מצב בו אדם שרוי תחת השפעת אלכוהול. השחקנים ניסו לבעוט לשער כשהם מרכיבים את המשקפיים, וקיבלו למעשה המחשה של השפעת האלכוהול על כל חושי הגוף. בתוך כך, הנערים קיבלו הסבר על הסכנות שבנהיגה תחת השפעת אלכוהול.

האלכוהול משפיע כבר מהטיפה הראשונה על כל החושים. הוא פוגע בקואורדינאציה, בריכוז, ביכולת התגובה וכמו שכל שחקן לא יעלה על כר הדשא כשאלכוהול בדמו, כך גם בכביש. כששחקן נמצא תחת השפעת אלכוהול, הוא יחמיץ ויבעט לא בכיוון הנכון, אך בכביש התוצאות יכולות להיות קטלניות.

עמותת אור ירוק: "נהיגה תחת השפעת אלכוהול מסוכנת כבר מהטיפה הראשונה. הגברת המודעות בקב בני הנוער על הסכנות של האלכוהול חשובה ויכולה להציל חיים. עמותת "אור ירוק", מברכת את מועדון הכדורגל של מכבי תל אביב, על הירתמותו למלחמה בתאונות הדרכים."









אור ירוק נהיגה השפעת אלכוהול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד