כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

קשישים מפחדים להשתמש בתחבורה הציבורית

לרגל חודש הקשיש הבין לאומי, מחקר בבריטניה חושף כי בני הגיל השלישי חוששים להשתמש בתחבורה הציבורית בשל אי התאמתה לצרכיהם המיוחדים ובשלל החשש הגדול מאלימות

קשישים מפחדים להשתמש בתחבורה הציבורית
פלאש 90

שימוש נרחב בתחבורה ציבורית, יכול להפחית את מספר הנפגעים בתאונות דרכים, להקטין את עומסי התנועה, להקל על מצוקת החניה ולשפר את איכות האוויר שאנחנו נושמים. קשישים הם אחת משלושת האוכלוסיות הפגיעות (יחד עם ילדים וצעירים). לכן, החיבור הטבעי הוא, לעודד קשישים להשתמש בתחבורה הציבורית.

כאשר קשישים תופסים את התחבורה הציבורית כמסובכת וכבלתי בטוחה, הם עשויים להימנע משימוש בה במחקר שנערך בבריטניה, על ידי המועצה המייעצת לפרלמנט בענייני בטיחות בדרכים (PACTSׂ), קשישים דיווחו על חוסר בטחון בעת שימוש בתחבורה הציבורית, עקב פחד מפשע. מחקרים בבריטניה הראו כי רוב בני ה-70 ומעלה טוענים כי פחד מפגיעה בביטחון האישי בערב ובלילה, מהווה חסם מפני שימוש בתחבורה הציבורית.

קשישים טוענים, כי מערכת התחבורה הציבורית מתוכננת לגוף צעיר, ואין הבנה מספקת לצרכי הקשישים. דוגמא לכך, היא האור הירוק ברמזור, אשר מותאם לגוף צעיר. אם קשיש יחשוב שנסיעה באוטובוס תהיה מסוכנת בשל הקושי שלו בשמירת שיווי משקל, הוא לא ייסע באוטובוס. קשישים רבים מציינים, כי הנהג מתחיל לנסוע עוד לפני שהם יושבים, או שהם לא מספיקים לרדת בתחנה והוא מתחיל לנסוע לכיוון התחנה הבאה.

כדי לעודד קשישים להשתמש בתחבורה הציבורית, יש להתקין תאורה ברחוב, בתחנות אוטובוסים וברכבות כדי להפיג את חששם. יש להעלות את המודעות לבעיות של הקשישים על ידי קמפיינים פרסומיים, ועידוד יצירת קשר הדוק בין צעירים ואזרחים וותיקים.

עמותת אור ירוק: "על המדינה לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית לאוכלוסיית הקשישים, כדי לצמצם את היפגעותם הגבוהה בתאונות דרכים. הפיכת התחבורה הציבורית לנוחה ונגישה יותר תביא לכך שנוסעים רבים, ישאירו את כלי הרכב שלהם בבית וישתמשו בתחבורה הציבורית באופן שוטף יותר".
אור ירוק קשישים אוטובוס תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד