ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

אתם שומעים?

'שבוע מודעות השמיעה': חוקרים מרחבי העולם מצביעים על עליה מדאיגה במספר האנשים הסובלים מירידה בתפוקת השמיעה. "הכי חשוב - מניעה", אומרים ב'שמע קולנו'

אתם שומעים?


כולנו היינו בסרט הזה יותר מפעם אחת: אנחנו מנסים לומר לחבר דבר כלשהו והוא מגיב ב"מה? מה?"

רבים מאיתנו חווים גם את צידה השני של הבעיה. איננו מצליחים לשמוע את דברי הזולת ונאלצים לשאול במבוכה שוב ושוב "מה?". מסתבר, כי מדובר בבעיה בממדי מגיפה. חוקרים מרחבי העולם מצביעים על עליה מדאיגה במספר האנשים הסובלים מירידה בתפוקת השמיעה. התופעה ניכרת בכל העולם ובקרב כל הגילאים.

מומחים מדגישים, כי הירידה בתפוקת השמיעה לא בהכרח מורגשת. אנשים רבים מגלים אחר שנות סבל רבות, כי מניעה וטיפול נכון היו משפרים את איכות חייהם. לעיתים מתגלה כי ילד סבל זמן ממושך מירידה בתפוקת השמיעה. רק כאשר הגיע לבית הספר - שם התקשה בלימודיו, אובחנה הבעיה.

חוקרים מצביעים על חשיפה לעוצמת רעש גבוהה כגורם המרכזי לירידה בתפוקת השמיעה. מסתבר כי החיים המודרניים מלווים בחשיפה מוגברת לרעש. האזנה לנגני MP למיניהם, השתתפות באירועים בהם נעשה שימוש במערכות הגברה, שהות באיזורים סואנים ועוד מוקדי חשיפה שונים.

מומחים מטעם 'שמע קולנו', המרכז הארצי ללקויי שמיעה - עמותה העוסקת מזה שנים בתחום השמיעה בציבור החרדי, ומפעילה מוסדות חינוך ומתנדבים לילדים כבדי שמיעה, על מנת לסייע למשפחות בעלות ילדים כבדי שמיעה - מזכירים כי בשבוע זה מצויין בישראל 'שבוע מודעות השמיעה'.

במהלך שבוע זה מתאמץ 'שמע קולנו' להגביר את מודעות הציבור לחשיבות השמירה על מערכת השמיעה. 'הכי חשוב - מניעה'; אומרים ב'שמע קולנו'. פחות שימוש באזניות, פחות קרבה למערכות הגברה, ובכלל - חשיפה מינימלית למוקדי רעש.

למי מאיתנו החש כי מערכת השמיעה שלו בירידה, ממליצים ב'שמע קולנו' לגשת לבדיקת שמיעה. ביצוע הבדיקה חשוב במיוחד בקרב ילדים המגלים סימני ירידה בתפוקת השמיעה.

כיום ניתן להתגבר על ליקויי שמיעה באמצעות מכשור מתקדם. הטכנולוגיה בענף זה רצה קדימה, ומהר. אלפי ילדים ומבוגרים הסובלים מלקוי שמיעה, זוכים לתפקד באופן מלא. מכשירי שמיעה מזעריים, שתלים ועוד מגוון מכשירי עזר מסייעים להם.

'שמע קולנו' מפעיל מערך לימודי מיוחד עבור ילדים כבדי שמיעה. מאות ילדים כאלו, בירושלים, מודיעין, בית שמש והדרום, לומדים מדי יום במעונות היום וגני הילדים של 'שמע קולנו'.

ילדים בגילאי בית הספר המשולבים בכיתות רגילות זוכים למערך תיגבור מקיף ומושלם בשעות אחר הצהריים. מתנדבי 'שמע קולנו' מכל רחבי הארץ מסייעים לילדים אלו להשתלב בחברה, בעבודה ולהשלים פערים לימודיים.

חשוב לדעת, מוסיפים מומחי 'שמע קולנו', כי לא כל מי שמציע לערוך עבורכם בדיקת שמיעה אכן מוסמך לכך. ידוע על מקרים בהם נגרם לאנשים נזק בעקבות בדיקת שמיעה לא מקצועית. חשוב כי הבדיקה תתבצע במכון מוכר ומוסמך.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד