ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

בחירות? פתאום כולם מחבקים את 'ההסלמה בדרום'

דני דנון עקבי ב'ימניותו', אלי ישי ממשיך לשבור ימינה, כצל'ה מדבר דוגרי - וגם לשמאל יש מה לומר • שרי רוט בדקה מה עומד מאחורי תגובות הפוליטיקאים על ההסלמה בדרום

מפנים פצוע, היום.  צילום: פלאש90
מפנים פצוע, היום. צילום: פלאש90



ההסלמה בדרום תהיה, מן הסתם, חלק מקמפיין הבחירות של המפלגות, אלא שכבר הבוקר, בתגובות לתקשורת, ניתן היה לראות כיצד מנצלים את המצב חברי הכנסת, מימין ומשמאל, כדי לשרת את האג'נדה הפרטית שלהם לקראת הקמפיין העתידי.

המעניין הוא כי גם בימין וגם בשמאל הצליחו 'להיעזר' בצרות של תושבי הדרום. כל אחד ביצע התאמה מלאה לאינטרסים של עצמו.

הנה למשל שר החינוך, גדעון סער, הנשען בפריימריס על תמיכת גורמים בימין, התלהם בתגובתו כמצופה: "יש להלום בעוצמה בטרוריסטים ברצועת עזה, לגבות מחיר כבד על ההתקפה על יישובי עוטף עזה באופן שיצנן את התלהבותם לקיום התקפות על אזרחי ישראל".

כמו כולנו, יודע גם הוא שאילולי הייתה זו תקופת בחירות, אין סיכוי שראש הממשלה שלו היה מגיב, כפי שלא הגיב בכל מהלך הקדנציה שלו להסלמות. אבל דיבורים לא עולים כסף. אז למה לא?

עוד בנושא:
הסלמה בדרום • מטח רקטות: 2 פצועים קשה, בתים נפגעו

אגב, אם יחליט נתניהו לתקוף את החמאס, הרי שגם החלטה זו תהיה חלק ממערך אסטרטגי כולל, מהלך שיעבור את עינם הבוחנת של מתווי המדיניות התקשורתית, לקראת מערכת הבחירות.

גם חבר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ דני דנון, פנה לנתניהו, וקרא לפעול להפסקה מידית של מתקפת הטרור בדרום: "על מדינת ישראל לנתץ את ראשי החמאס בעזה. באמצעות סדרת מתקפות על ראשי ארגון החמאס בכל רחבי הרצועה, נצליח לעצור את גל הטרור המשתולל", אמר דנון. "אסור שמצבם של תושבי הדרום יהפוך לעניין שמה בכך, ועל מדינת ישראל להגיב בצורה נחרצת כדי להבהיר לחמאס - הטרור לא משתלם".

על פי יוזמתו של דנון, על כל טיל שישוגר מעזה לכיוון ישראל, חיל האוויר יפציץ מטרות של בכירי החמאס בעזה: "רק ההבנה שכל ניסיון של פעילות טרור נגד אזרחי ישראל, יגרור הפצצה כוללת עד לפתח ביתם של בכירי החמאס ברצועת עזה, תצליח להחזיר את כוח ההרתעה הישראלי ותאפשר לתושבי הדרום לחיות חיי ביטחון".

דנון, לפחות, עקבי לאורך כל הדרך ב'ימיניותו' ולפיכך זוכה לתמיכה גורפת מצד הפלגים הימניים בליכוד.

בלי הסוואה. יעקב כץ. צילום: יעקב כהן צילום: בלי הסוואה. יעקב כץ. צילום: יעקב כהן
בלי הסוואה. יעקב כץ. צילום: יעקב כהן


הפיתרון לטרור: תמיכה במפלגה

יו"ר 'האיחוד הלאומי' יעקב (כצל'ה) כץ, הבהיר: "התשובה לחידלון הביטחוני המתמשך בארבע השנים האחרונות היא רק בעובדה שהציבור הדתי-לאומי יהיה, כמו בצה"ל ובמערכת החינוך, עמוד השדרה של הממשלה הבאה.

"נתינת הכח לסיעה הגדולה שמאחדת את הציבור הלאומי-הדתי תביא קץ להופעה החלשה של מדינת ישראל, הנאלצת לספוג אלפי טילים ומכניסה עשרות אלפי אנשים למרחבים מוגנים על בסיס על בסיס יומיומי.

"תושבי הדרום יודעים שמפלגה הדתית הלאומית המשותפת של האיחוד הלאומי והבית היהודי תביא להקמתה של ממשלה גאה המכבדת את תושביה וההשפלה הגלותית תיפסק!".

לפחות כצל'ה לא מסווה את האינטרס הפוליטי בתגובתו. תתמכו במפלגה החדשה, אליה הצטרפנו, הוא אומר כמעט בגילוי-לב. אבל גם במקרה שלו לא ניתן לחשוד בו בשום צורה ואופן כי לא היה מגיב את אותה תגובה אילולי הייתה זו תקופת בחירות. דעתו בנושא ידועה ועקבית.

זוהי התשובה להסלמה בדרום. למי שלא הבין את זה עד כה.


לא מפנה עורף. ישי. צילום: יעקב כהן צילום: לא מפנה עורף. ישי. צילום: יעקב כהן
לא מפנה עורף. ישי. צילום: יעקב כהן


ש"ס שוברת ימינה

ומה באשר לש"ס? אם חשבתם, אחרי צפייה בסרט 'המקור' מאתמול, על שליש יו"ר ש"ס אריה דרעי, כי התנועה מפנה עורף לקו הימני ועוברת אל צידה השמאלי של המפה, הנה האיזון.

לדברי שליש יו"ר ש"ס, שר הפנים אלי ישי, "לעולם אסור לשלוח 'ספינות אהבה' לאלו החולמים על ספינות מלחמה. עזה בחרה להפוך לישות טרור ועל ישראל להתמודד איתה ככזאת, ועל העולם לדעת שספינות העידוד לעזה ועצימת העיניים אל מול הנעשה בשדרות וישובי עוטף עזה, מעודד את התפתחות הטרור שם".

אילו היה מגיב כשליש יו"ר ש"ס, היה זקוק לאישור על תגובתו מהנהלת מטה ההסברה, אותו מנהל שליש יו"ר ש"ס, אריאל אטיאס.

אלא שבכובעו כשר פנים של מדינת ישראל הוא זכאי להגיב באופן 'עצמוני'.


לא קונים את ה'ספין'

גם בשמאל קפצו על העגלה.

יו"ר מר"צ, ח"כ זהבה גלאון, מיהרה להזדהות, מחד, עם סבלם של תושבי הדרום "ששוב סופגים ירי של רקטות", אך מיהרה והזהירה: "נתניהו וברק יסלימו את המצב בדרום לצורכי בחירות, ויעשו מלחמה כדי להעביר את ברק מעל לאחוז החסימה. נראה שקמפיין הבחירות של ברק ונתניהו לא יסתכם בתעמולה ושלטי חוצות, אלא גם בהבערת הגזרה בעזה".

"החדשות הטובות הן שהפעם לא נקנה את הספין של מבצע עופרת יצוקה 2", הוסיפה.

ברור שלא נקנה. בשביל זה יש עיתונות.

עזה דרום הסלמה בחירות בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד