י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

סגן הרמטכ"ל: לראשונה מזה שנים רבות אנו נדרשים למוכנות במספר זירות

סגן הרמטכ"ל: לראשונה מזה שנים רבות אנו נדרשים למוכנות במספר זירות

היום (רביעי) נערך בבית הספר לקצינים שבמצפה רמון טקס סיום קורס קציני יבשה אחוד, מחזור 34. הטקס נערך במעמד שר הביטחון, מר אהוד ברק, סגן ראש המטה הכללי, אלוף יאיר נווה, מפקד זרוע היבשה, אלוף שלמה (סמי) תורג'מן, מפקד בית הספר לקצינים, אלוף- משנה ערן ניב, משפחות המסיימים, אורחים וחברים.

טקס זה נערך בסיום קורס מאתגר, מקצועי וערכי, בן שמונה חודשים. לצוערים המסיימים הוענקו דרגות הקצונה סגן- משנה. שר הביטחון וסגן ראש המטה הכללי חשפו את דרגותיהם של הקצינים המצטיינים. החל ממחר עתידים הבוגרים להשתלב ולאייש את תפקידי הקצונה בכלל היחידות הקרביות של צבא היבשה, בהתאם לחיל ממנו הגיעו – איסוף קרבי, תותחנים, שריון, הנדסה, חיל רגלים וצנחנים.

סגן ראש המטה הכללי, אלוף יאיר נווה, התייחס למציאות הביטחונית ואמר לבוגרים כי "הרחק במזרח מאיימים מנהיגים ללא בושה, מעל כל במה על רצונם בהשמדת ישראל. בגבול עזה נמצאים אנו במצב של לחימה מתמדת מול ארגוני הטרור, ומעת לעת, ואף היום נדרשים האזרחים בדרום לעמוד בחזית המערכה תחת אש וזאת בגין שנאת ישראל בלבד. גבול סיני הפך מול עינינו לגבול של טרור פעיל, הגובה מחיר דמים ורמת הגולן הופכת מגבול של הפסקת אש לגבול המרכז אליו גורמי ג'יהאד וטרור מהעולם כולו".

"לראשונה מזה שנים רבות, צה"ל ובתוכו אתם נדרש לשמור על ערנות ומוכנות מול מספר זירות במקביל, נדרש לעקוב בגמישות ובאחריות אחר השינויים במרחב כולו", הוסיף האלוף נווה, "ממחר אתם שם אל מול האתגרים; אתם מפקדי המארב בגבול לבנון, מפקדי הפטרול המשוריין בגבול סיני ומפקדי פתיחת הציר בגבול עזה. נדרשים אתם לדבקות במשימה, לדוגמה אישית ולאחריות אין קץ על חיי אדם".

מפקד זרוע היבשה, אלוף שלמה (סמי) תורג'מן, אמר כי "בלוחמת היבשה, האדם הלוחם הוא הגורם החשוב ביותר. הוא המפתח להשגת הניצחון והוא הגורם לתבוסה וכישלון. לכן טפלו היטב באנשיכם, הם מקור העוצמה העיקרי שלכם. טפחו את הטובים ביותר לפיקוד, אל תסלחו לחורגים ואל תעצמו עיניים למול נורמה פסולה. פקדו על הכוח. אתם תידרשו לפקד מלפנים. עולמכם הפיקודי נמצא בפרטים הקטנים ומבחנכם הוא מבחן המעשה".

את הקורס הנוכחי סיימו בהצלחה 375 צוערים, מתוכם 6.4% בנות. מבין המסיימים 57% מתגוררים בעיר, 19% מתגוררים בישוב קהילתי, 17% מתגוררים במושב או בכפר ו-7% מתגוררים בקיבוץ. העיר המובילה במספר הקצינים הינה ירושלים ולאחריה תל אביב- יפו.
יאיר נווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד