כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

מאבק בין מד"א לאיחוד: מי יאבטח את מאמע רחל?

כוחות הבטחון וההצלה נערכים לנהירת הרבבות להילולת רחל אמנו • ברקע מתחולל מאבק כוחני בין 'איחוד הצלה' שזכה במכרז של אבטחת האירוע - לארגון מד"א

קבר רחל. צילום: יעקב נחומי
קבר רחל. צילום: יעקב נחומי



מאבק מכוער סביב אבטחת הילולת קבר רחל, הממוקם במבואותיה הצפוניים של בית לחם: בכל שנה עולים רבבות יהודים להתפלל על קבר רחל אמנו ביום ההילולא, י"א חשוון. 'המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים', המופקד על האירוע, מסדיר את האבטחה הביטחונית והרפואית.

במכרז של 'המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים' לאבטחת ההילולא, זכה ארגון 'איחוד הצלה'.

זאבי קשש, יו"ר 'איחוד הצלה': "בשעות הצהרים קיבלנו אישור רשמי וחתום מטעם המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים שאנו נאבטח את ההילולא. זאת, לאחר שהגשנו את ההצעה הזולה ביותר.

"אך לאחר זמן מה פנה בכיר ממשטרת ירושלים אל מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים יוסי שווינגר, והורה לו שהגורם היחיד המוסמך לאבטח את ההילולא, הוא ארגון 'מגן דוד אדום'.

"והסיבה? גורמים במשטרת ירושלים הסבירו, כי הגוף היחיד שיכול לקבוע את סדרי האבטחה של האירוע הוא מד"א, ולאחר שהם קבעו זאת, דרשו כי מד"א יבצע את האבטחה".

אבל 'איחוד הצלה' לא הרים ידיים. הארגון עירב גורמים משפטיים, שהתנגדו לדרישת המשטרה וטענו כי אכן המשטרה יכולה להחליט מי יקבע את סדרי הכוחות הנדרשים, אך אין זה מחייב שאותו גורם - קרי: מד"א - יבצע את האבטחה בפועל.

בסופו של דבר, שכנעו המשפטנים את המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, כי המשטרה אינה מוסמכת לקבוע מי יהיה הגוף שיבצע את האבטחה, ו'איחוד הצלה' אכן יאבטח רפואית את ההילולא, לפי סדרי הכוחות שנקבע במד"א.

היערכות ולוח זמנים

יום ההילולא של רחל אמנו יחול בשבת י"א בחשון. בשל כך, העלייה לקבר תתפרס על פני ימי חמישי, שישי, מוצ"ש וראשון לפני הצהרים.

נוסף לכוחות ההצלה, גם כוחות משטרת ירושלים בסיוע כוחות מג"ב, יאבטחו את ההמונים הצפויים לפקוד את הקבר, החל ממחר.

כחלק מההיערכות, מהשעה 15:00 ועד ליום ראשון בשעה 17:00, לא תותר כניסת כלי רכב פרטיים מצומת הרוזמרין לכיוון מתחם הקבר. כך גם לא תותר כניסה להולכי רגל מהרוזמרין.

כל הרכבים יופנו לחניון המזרחי של אצטדיון טדי ומשם יוסעו בשאטלים שהועמדו לרשות הציבור.

חברת אגד תפעיל את קו 163 בלוח זמנים מתוגבר בימי ההילולא.

לא תותר חניית רכבים בצומת גילה/הרוזמרין.

המשטרה פונה לציבור ומבקשת להישמע להוראות השוטרים במקום. כך גם היא ממליצה להקדים ולבוא בימי חמישי ושישי כדי לא ליצור לחץ במוצ"ש.

על פי החלטה ובתיאום עם המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, קבר רחל ייסגר ביום שישי בשעה 14:30 ובמוצ"ש ייפתח בשעה 19:30.
קבר רחל מדא איחוד הצלה בית לחם משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד