ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

תכנית נרחבת לקידום נושאי הסביבה הבריאה בציבור החרדי

ארגון "חרדים לסביבה" פנה לסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, במטרה ליזום תכנית סביבתית הנוגעת לבריאות הציבור. התכנית תענה על הצורך במיסוד הנושאים הסביבתיים הנוגעים לנושאי הבריאות

יטפל גם באיכות הסביבה. ליצמן
יטפל גם באיכות הסביבה. ליצמן

ארגון "חרדים לסביבה" פנה השבוע לסגן השר ומחזיק תיק הבריאות, יעקב ליצמן, במטרה ליזום תכנית סביבתית הנוגעת לבריאות הציבור. תכנית זו תענה על הצורך במיסוד הנושאים הסביבתיים הנוגעים לנושאי הבריאות ותעבור דרך משרד הבריאות.

מנכ"ל הארגון, יהודה גנוט, מסר כי לאחרונה הגיעו למשרדו פניות רבות מתושבים, בעיקר בבני ברק, המצביעות על תופעות מדאיגות וחשש מקרינה של מתקני מתח גבוה.

גנוט: "מחקר שבוצע לאחרונה והתפרסם בבריטניה אישש את החששות לתסמיני לוקמיה עקב חשיפה לקרינה. המחקר הזה קובע שילדים הגרים במרחק של פחות מ-200 מטר מקו מתח גבוה בזמן הולדת הילדים, יש סיכוי לילדים האלה ב-70 אחוז יותר ללקות בסרטן הדם, וכי הם נמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות בסרטן הדם.

"החוקרים לא מראים כמובן ואי אפשר להראות הוכחה מדעית המבוססת על קשר ישיר, אבל הם אומרים שאי אפשר להתעלם מהמספרים שהם בדקו. הם עקבו אחרי 29 אלף ילדים באנגליה, מתוכם 9700 ילדים חולי לוקמיה שהושוו לילדים בריאים. המחקר אומר בשורה התחתונה שאי אפשר להגיד שיש הוכחה חותכת אבל חייבים לפעול בזהירות המירבית".

בבני ברק עדיין מוצבים קווי מתח גבוה בסמוך לבנייני מגורים, בתי ספר וגני ילדים. במקרה זה, קיימת אפשרות לחשיפה לעוצמות קרינה גבוהות של השדה המגנטי, אשר אינו עובר דרך קירות הבניין אך מחוץ למבנים, ובסמוך לכבל, ייתכנו עוצמות קרינה גבוהות.

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת דנה בנדון לבקשתו של ח"כ משה גפני. הדבר נוגע גם לכמה גורמים כמו טיפול ומניעה בנוגע לקרינה מאנטנות ומשדרים המעוגן בתמ"א 36, תכנית המטפלת בפריסה של מתקני שידור ואנטנות הכפופה גם לחוק התכנון והבנייה. כדי להסדיר את הקמת המתקנים האלה נכתבה תכנית מתאר ארצית שמספרה תמ"א 36. התכנית מנסה לאזן בין הקדמה הטכנולוגית ובין האינטרסים של הסביבה והאזרחים .

המטרה המוצהרת היא למנוע מפגעי קרינה ולמזער את הפגיעה באיכות הסביבה והנוף. תכנית המתאר מטפלת בתחומים רבים אך כוללת גם נושאים נוספים:

• טווחי בטיחות מאנטנות שידור , הן בהיבט בריאותי והן בהיבט של הפרעות הדדיות ותאימות אלקטרו מגנטית ,
• הקפדה על סך כל החשיפה לקרינה במקומות בהם יש מספר מקורות שידור .
• קביעת דרך הטיפול במתקנים קיימים החורגים מהוראות התכנית.

בפגישה ידונו בחרדים לסביבה וארגונים נוספים עם סגן השר באפשרויות הקיימות במשרדו לאכיפה ומניעה של נזקים אלו לכלל התושבים בישראל ובפרט באזורים החרדיים המאוכלסים בילדים ובאנשים מבוגרים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד