א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הקנאים פרצו להרצאה על השואה וזעקו: "גיוואלד!"

כינוס בנושא מורשת השואה לדור הצעיר, שנערך בתלמוד תורה 'תורת עולם' בבית שמש, הופרע על-ידי קנאים • בביטאון 'העדה' תוקפים את המוסד בטענות כזב

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



סערה בבית שמש: בתלמוד תורה 'תורת עולם', השייך לזרם החסידי בעיר, התקיים בתחילת השבוע כינוס הרצאות למחנכים אודות מורשת השואה. המטרה: להעביר את המורשת לדור הצעיר.

דקות אחדות לפני סיום המפגש, פרצו מספר 'קנאים' לאולם ומחו נגד ההתכנסות בצעקות שונות. בין היתר, "גיוואלד, גיוואלד".

ב'העדה החרדית' לא בררו את מטרת ההתכנסות, שם החליטו כי 'תורת עולם' בחר להכניס לתוכנית הלימודים שלו את מורשת השואה ובעקבות כך הכריזו מלחמה.

בביטאון 'העדה' תקפו את המיזם: "השינוי הקטן בתכני הלימוד עבור בצע כסף, הוא שינוי ראשון לקראת התקפלות מוחלטת".

את המיזם הגדירו "פרצה חמורה" ולפני שתקפו את מנהלי התלמוד תורה בחרו לתקוף את מי שעומד מאחורי המיזם - קרן התרבות 'דגל ירושלים' שעושה זאת ביוזמת ועידת התביעות הבינלאומית ובית הספר הבין-לאומי להוראת השואה של 'יד ושם', בבקשה לקדם במשותף את נושא לימוד השואה במגזר החרדי.

"דגל ירושלים שהחליטה כנראה שהוראת הלכות שבת ושמיטה לילדי ישראל אינה מספיקה וכי ילדי ישראל לא יכלו לגדול כראוי ללא השתלמויות בנושא השואה".

ל'יד ושם' נתנו את ההגדרה "מוסד כפרני".

בהמשך הביעו ב'העדה' את החשש העיקרי, זאת למרות שלא הבינו כי מדובר בהתכנסות של רבים מהמלמדים ומתלמודי התורה בעיר. "שינוי ראשוני זה בתכני הלימוד שנעשה בעבור בצע כסף הינו סנונית ראשונה לקראת התקפלות מוחלטת בפני מנהלי הפרויקט עד להחלטה לאפשר לימודי ליב"ה האסורים".

גם יו"ר ועד החינוך מטעם 'העדה', הרב חיים הכהן ראטה, התבטא בנושא: "מגמתו של מנהל הפרויקט אינה להסתפק בהוראת השואה בלבד, וכי ההסכמה להכניס את כל אותם מורים בעלי דעות כוזבות לתוככי התלמוד תורה בו יכלו הם להשמיע את דעותיהם והשקפותיהם, תשמש כפתח להחדרת שאר הלימודים עליהם הוא מפקח מטעם משרד החינוך, והתוצאות מי ישורנו", אמר.

אין קשר

גורם ב'דגל ירושלים' הגיב בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "תלמוד תורה תורת עולם נבחר לשמש כבעל אכסניה עבור מחנכים רבים שהגיעו להשתתף בהרצאה בעניין מורשת השואה. טענה כזו שהדבר נעשה עבור בצע כסף היא טענה מגוחכת. אין ולו קשר קטן מהנחלת מורשת השואה ללימודי הליב"ה וכל הטענות בעניין אינן שוות תגובה".

לדבריו, לאחר פניית ועידת התביעות הבינלאומית ו'יד ושם', הוחלט לקיים הרצאות במוסדות שונים על-ידי מרצים חרדים, המשמשים במקצועם כ'מלמדים', הבקיאים גם בעולם התורה וגם בתחום הוראת השואה. אלה העבירו במהלך 12 החודשים האחרונים כחמש הרצאות בבני ברק, חיפה, בית שמש ועוד.
העדה החרדית דגל ירושלים יד ושם תורת עולם בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד