י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרשת הפסיכיאטרית • אחיו של נחקר - מדבר

מוטי ואחיו משתייכים לחסידות שרוב הנחקרים משתייכים אליה • בשיחה עם 'בחדרי חרדים', הוא מספר על החקירה: "שאלו מדוע הוא הלך לפסיכיאטרית, מי התלווה אליו"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



פרשת הפסיכיאטרית שנעצרה ועשרות תלמידי הישיבות שזומנו לחקירה - פרשה שנחשפה ב'בחדרי חרדים' - מעוררת סערה ברחוב החרדי.

במשטרה ממשיכים לחקור עשרות בחורי ישיבות, שקיבלו ממנה המלצה המעידה כי הם בעלי רקע נפשי. רובם משוחררים בסוף החקירה.

מוטי (שם בדוי) הוא אחיו של אחד הבחורים שנחקרו הבוקר (ה') במשך מספר שעות בידי המשטרה. אחיו הצעיר, בן 18 וחצי, קיבל שרותים מהפסיכיאטרית, שנעצרה ושוחררה בתנאים מגבילים, לאחר שעל פי החשד, תמורת 600 ש"ח העניקה המלצות לפטור מגיוס בצה"ל.

מוטי ואחיו משתייכים לחסידות ידועה, שרוב הנחקרים עד כה משתייכים אליה. "אתמול קיבלנו מכתב הביתה, לפיו, על אחי להתייצב בתחנת המשטרה בתלפיות בשעת בוקר מוקדמת", מספר מוטי.

עוד בנושא:
פסיכיאטרית נעצרה; 27 בחורי ישיבות בעלי 'פטור' נחקרו במשטרה • חשיפה

"אבי מיד התקשר לתחנת המשטרה, שם אמרו לו, תאמר לבן שלך הצעיר שיתקשר, אנחנו לא מוסרים פרטים בטלפון. מאוחר יותר, אחי יצר איתם קשר מהישיבה ואמרו לו: אנחנו לא אומרים לך כלום, תבוא לכאן.

"לא ידענו על מה מדובר", הוא משחזר. "הבוקר, בשעה 8 וחצי הגיע לתחנת המשטרה, היו שם עוד ארבעה בחורים, כולם ישבו בחדרים נפרדים ותוחקרו במשך זמן רב על הפרטים האישיים שלהם, ניסו לברר אצל אחי מדוע הוא הלך לפסיכיאטרית, מי התלווה אליו, אם הוא אכן נורמלי ועוד שלל שאלות. כשהם סיימו, הם דרשו ממנו לדעת מי התלווה אליו וכשהוא אמר שאחד מהאחים שלו, אז חייג אליו ודרשו ממנו שיבוא לתחנת המשטרה, אחרת לא משחררים את אחיו הקטן".

"אין פתולוגיה נפשית"

כשהאח הגדול היה בדרכו לירושלים, בני המשפחה כבר שמעו על הפרשה. "הוא הגיע לתחנה, לא הייתה לו ברירה ואז עכבו אותו לחקירה, ושחררו את אחי הקטן, תוך שאסרו עליו לדבר על הפרשה.

"התחושה של אחי הייתה", הוא אומר, "שהם רוצים לתפור תיק על הפסיכיאטרית".

בעבר, כשפנו אנשי תוכנית 'המקור' לקבל את תגובת של הפסיכיאטרית, לאחר ששלחו אליה שני בחורי ישיבה חרדים, על מנת לקבל פטור על רקע נפשי, היא הגיבה: "מעודי לא נתקלתי באף תלונה על יושרי המקצועי. לא הגיעה אלי שום פנייה מצה"ל, ולבטח לא מהמשטרה, כפי שטענתם.

"בנוגע למכתבי ייעוץ רפואי - מתי מעט ממטופלי מקבלים את אבחנתי ודעתי על שחרורם ורק במקרים בהם קיימת אבחנה רפואית המגבילה את יכולתם לשרת בצבא. בכל מקרה, הדבר נתון לשיקול ועדות רפואיות שונות כולל צה"ליות. במפגש שתיעדתם רשום בפירוש שאין פתולוגיה נפשית. לא הוזכרה כלל באוזני הבקשה לקבל ממני פטור משירות צבאי".
פטור צה''ל פסיכיאטרית משטרה חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד