ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

הורשע חרדי שתקף שוטר בפתיחת קרתא

שופטת בית משפט השלום בירושלים הרשיעה את שמעון קניפפלמכר - שהשתתף בהפגנה נגד פתיחת חניון קרתא - בהתפרעות ותקיפת שוטר בנסיבות מחמירות • "גרסת הנאשם מפוקפקת"

הפגנה נגד חניון קרתא. צילום: פלאש90
הפגנה נגד חניון קרתא. צילום: פלאש90

את המאבק נגד פתיחת חניון 'קרתא' בירושלים בשבתות, הספקתם לשכוח? הנה לכם תזכורת, דווקא מהיממה האחרונה: נשיאת בית משפט השלום בירושלים, שולמית דותן, הרשיעה את שמעון קניפפלמכר, מפגין חרדי נגד פתיחת החניון, בעבירות של התפרעות ותקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום שהוגש נגד קניפפלמכר, במוצאי-שבת פרשת כי תצא שנת תשס"ט, התקיימה הפגנה שגרתית נגד פתיחת החניון ברחוב שבטי ישראל בירושלים.

בהפגנה הבלתי חוקית יודו אבנים, ובקבוקים לעבר השוטרים. קניפפלמכר השתתף בזריקת החפצים לעבר השוטרים.

פרקליטות מחוז ירושלים, המתבססת על עדות שני בלשים סמויים טענה, כי המפגין זוהה על ידם ולאחר מעקב ממושך הוא נעצר.

קניפפלמכר עצמו הכחיש את המיוחס לו. הוא טען, כי הוא מתגורר בסמיכות למקום ובשעת ההפגנה עמד עם חבריו, כאשר לפתע זינקו עליו השוטרים, הפילו אותו על הקרקע, אזקו אותו ועצרו אותו על לא עוול בכפו. הוא גם טען, כי יצא לרחובה של עיר, עמד במקום אחד סמוך לרחוב החומה השלישית, כדי לראות את "האקשן המתנהל".

בסיכום הדברים קבעה נשיאת בית המשפט, כי הוא יורשע בעבירות שיוחסו לו ופקפקה באמינות גרסת הנאשם.

בדברי ההסבר כתבה: גרסת ההגנה מעוררת תהיות רבות וסתירות שלא נמצא להם פתרון או הסבר מניח את הדעת. בעוד שהנאשם העיד שעמד בסמוך לביתו בצומת הרחובות עידו הנביא ושבטי ישראל כי הוא אוהב לצפות בפעילות המתבצעת תוך כדי ההפגנה ובמעצרים, העיד חברו כי המפגש החברתי בין הנאשם לחבריו תוכנן מראש, התרחש, כדבריו, במקום "סטרילי" שממנו אפילו לא ניתן לראות את ההפגנה.
חניון קרתא ירושלים שבת כתב אישום הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד