א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ליברמן: "אני נגד העסקנות הדתית, בעד המסורת"

יו"ר ישראל ביתנו חשף במסיבת עיתונאים: המגעים לאיחוד החלו כבר לפני כשנה • "ברור שנצטרך להתפשר. לא רק בתחומי דת ומדינה, אלא גם בתחום הגיוס והשירות הלאומי"

ליברמן. צילום ארכיון: פלאש90
ליברמן. צילום ארכיון: פלאש90

אחרי הטלטלה במערכת הפוליטית שיצר אמש, התייחס היום (ו) שר החוץ אביגדור ליברמן, למהלך הדרמטי, במהלך מסיבת עיתונאים שקיים בכפר המכביה ברמת-גן. ליברמן סיפר כי המגעים עם הליכוד החלו לפני כשנה, וכי כבר לפני חודשיים הוחלט על האיחוד. הוא ציין כי יש צורך בארבע או חמש מפלגות גדולות, כדי ליצור יציבות במערכת הפוליטית בארץ.

לשאלה האם אינו חושש שמחלוקת ראשונה ורצינית בינו לבין נתניהו תוביל שוב למערכת בחירות, ענה ליברמן: "העבודה המשותפת ביני לבין נתניהו בארבע השנים האחרונות וההיסטוריה שלנו, מצביעה על כך שנוכל להתגבר על כל מחלוקת.

"ברור שננסה לגבש את המחנה המשותף והמצע המשותף, וברור שנצטרך להתפשר. לא רק בתחומי דת ומדינה, אלא גם בתחום הגיוס והשירות הלאומי".

בהתייחס למצביעיו מהקהל הרוסי, התומכים בהפרדת הדת מהמדינה, אמר: "אנחנו באופן ברור חושבים שאי-אפשר להפריד דת ומדינה בישראל. אנחנו העם היחיד שיש זיהוי מוחלט בין דת לבין לאום. מה שכן צריך להפריד זה את היהדות מהעסקנות. אני נגד העסקנים הדתיים. יש ביטוי ברוסית שאומר: 'ככל שאתה מתקרב לכנסייה, ככה אתה מתרחק מאלוהים'. אני נגד העסקנות הדתית וכל הביזנס שהם עושים עם הכשרות והמועצות הדתיות, אני בעד המסורת היהודית והפרדת העסקנות מהדת".

ליברמן נשאל האם המהלך יצא לפועל בגלל פחד נוכח החשש מירידה במנדטים. "שום דבר לא מפחיד אותנו", ענה השר. "הריצה הזו היא תוצאה של מחשבה תחילה. התהליך התחיל לפני שנה, ההחלטה התקבלה סופית לפני כחודשיים".

"אנחנו מקימים את המחנה הלאומי הרחב, המסורתי, ההיסטורי שהוביל את המדינה שנים רבות", המשיך ליברמן. "כנראה לעולם לא נגיע לשתיים כמו בארה"ב, אבל חובה להגיע למציאות של 4-5 מפלגות גדולות, כדי להבטיח משילות ויציבות. האיומים והאתגרים שניצבים בפנינו מעבירים אותנו למקום אחר לחלוטין, ולכן האיחוד הזה בהחלט מייצר מציאות חדשה, ואני מקווה שלכולם ברור שאין אלטרנטיבה אחרת מעבר לרשימה הזו. כולם מבינים שהרבה יותר קל ונכון לנהל מדינה עם מפלגות גדולות ולא עם רסיסי מפלגות, שכל תוחלת החיים שלהן היא קדנציה אחת. מי שיצביע לרסיסי מפלגות כאלה, ללא שום אידיאולוגיה, מבין שהוא זורק את הקול שלו לפח ההיסטוריה.

"כרגע מדובר בריצה של שתי סיעות שונות ברשימה אחת. ארבע שנים עבדנו כתף אל כתף, שתי המפלגות היו העוגנים של יציבות השלטון בשנים האחרונות, יש דינמיקה טבעית".

והאם בכוונתו לרשת בעתיד את נתניהו ולעמוד בראש הליכוד? ליברמן: "אני לא עוסק בירושה. נעשה את המקסימום על מנת להצליח בצורה הטובה ביותר גם בבחירות וגם אחריהן. הרבה יותר חשוב לא רק להבטיח, אלא גם ליישם, ואצלנו מילה זו מילה

"נשתדל לבצע את מה שלא הצלחנו ליישם בכנסת הזו בגלל ריבוי המפלגות. אנחנו בהחלט מוכנים, הרשימה הזו מבטאת גם ניסיון גם יכולות ואני בטוח שזו תהיה הבחירה של אזרחי ישראל".
ליברמן ישראל ביתנו איחוד דת ומדינה מפלגות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד