כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מקור בטחוני: מפעל הנשק בחרטום ייצר נשק כימי

המשטר הסודני טוען כי נמצאו ראיות שישראל פוצצה את המפעל בחרטום • "כלי הטיס והנשק ששימשו בתקיפה, זמינים רק לישראל" • דיווח: במפעל הנשק יוצר נשק כימי

מקור בטחוני: מפעל הנשק בחרטום ייצר נשק כימי
יעקב פלץ

בחרטום שבסודן ממשיכים להטיל את אשמת הפיצוץ המסתורי במפעל הנשק השבוע, על ישראל.

נשיא סודן, עומר אל-באשיר, אמר הלילה (מוצ"ש), כי "המתקפה הישראלית" על מפעל הנשק דרומית לחרטום, "הייתה תגובה היסטרית לשינויים הפוליטיים באזור".

שר ההסברה במדינה הבהיר כי נמצאו ראיות הקושרות את ישראל לאירוע וכי מטרותיה הפכו ל"יעדים לגיטימיים".

מקור בטחוני ישראלי טוען כי במפעל הנשק שהושמד בחרטום, בירת סודן, ייצרו, בין היתר, נשק כימי, זאת על פי דיווח באתר החדשות האמריקני "אקזמינר". על פי הדיווח סודן מספקת במשך שנים נשק לארגון חמאס ברצועת עזה.

בנאום שנשא הלילה נשיא סודן לרגל חג הקורבן, הוא טען כי "ההתנהגות חסרת האחריות היא ביטוי לדאגה של ישראל ולעצבנות שלה נוכח התהפוכות הפוליטיות והחברתיות באזור וההתקדמות של סודן". הוא הוסיף: "צעדים אגרסיביים כאלה מצד היישות הציונית לעולם לא יוכלו לאלץ את חרטום לשנות את המדיניות שלה". לדבריו, "האויבים שלנו לא יוכלו לפגוע במאמצנו לבנות חברה מאוחדת ומשגשגת ולהקים צבא רב עוצמה".

במקביל, סוכנות הידיעות של כווית דיווחה כי לפי שר ההסברה הסודני, אחמד בילאל עות'מאן, מומחים צבאיים בחנו את המתקן וקבעו כי כלי הנשק ששימשו בתקיפה הם מתוצרת ישראל."כלי הטיס וכלי הנשק המתקדמים ששימשו בתקיפה לא זמינים לאף מדינה באזור, מלבד ישראל", הוא אמר.

השריפה במפעל "ירמוק" פרצה ביום רביעי לפנות בוקר, ועדי ראייה סיפרו שכמה פיצוצים אירעו בו. כבאים נאבקו באש יותר משעתיים עד שהצליחו לכבות את השריפה.

אמש אירעה במקום שריפה נוספת. "לשריפה אין כל קשר לפעולת חבלה או פיצוץ", אמר דובר המשטרה המקומית, אחמד עומאר.
סודן פיצוץ מפעל חרטום ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד