כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שלמה מעוז מצטרף לליכוד • "החרדים נהנתנים"

הפה הגדול נכנס לפוליטיקה • הכלכלן המזרחי הבכיר שלמה מעוז, הודיע על הצטרפותו לליכוד • התפרסם בהתקפותיו החריפות נגד בית המשפט העליון, הקיבוצים והחרדים

שלמה מעוז. צילום: פלאש90
שלמה מעוז. צילום: פלאש90

הכלכלן המזרחי, שלמה מעוז, הודיע על הצטרפות לליכוד וריצה בפריימריז של רשימת הליכוד לכנסת ה-19.

בראיון לתכנית 'פגוש את העתונות' בערוץ 2, אמר מעוז: "אני כלכלן בכל רמ"ח איברי. אני בעד צדק חברתי ורוצה לעזור לאנשים. עשיתי לביתי, הצלחתי. עכשיו אני רוצה גם לעזור לאנשים. עשיתי כבר הכל בחיים – הייתי יועץ של שר האוצר יצחק מודעי, עשיתי רפורמות, הייתי בשוק העסקי, עכשיו אני רואה שהעם במצוקה ואני רוצה לעזור לו".

מעוז, דירקטור לשעבר בחברת "אקסלנס נשואה", הביע תמיכה נלהבת במדיניותו הכלכלית של ראש הממשלה ואמר. "אני תומך מלא במדיניות של נתניהו, שעשה כאן דברים גדולים".

מאידך תקף את המחאה החברתית ואמר כי היא, "לא מביאה דבר".

מעוז עורר סערה בשל דברים שנשא במהלך כנס במכללת ספיר בשדרות בינואר האחרון, כשתקף את ה'אליטות האשכנזיות', "בשנות ה-50' החברה הייתה שוויונית", אמר, "אבל זו הייתה חברה שוויונית בעיני אשכנזים, והחוצפה נמשכת – למשל, נפוטיזם בבית המשפט העליון".

מעוז גם תקף את הקיבוצים ואמר כי, "הקרקעות של ארץ ישראל נשדדו על ידי הקיבוצים והמושבים. עד היום בנים ממשיכים מקבלים קרקע - והם בראש המחנה. קיבלו מים במחיר נמוך. אפילו בסביון משק חקלאי נהנה מזה. ממש חקלאי - יש שם לולים עדיין".

מעוז הוסיף כי "אותה החברה הלבנה שולטת - בנק לאומי הוא בנק של הלבנים. רק הלבנים יכולים להתמנות שם לתפקידים. הלכתי לוועדה שלא הזמינה אותי. שלחתי מכתב עם עורך דין. מצאו אותי כשיר אבל סגרו את הדלת השנייה. הוועדה היתה כולה אשכנזים. הלכתי לבית המשפט העליון - גם כולם היו אשכנזים. הוצאתי על זה 27 אלף שקל. מזל שיש לי כסף כי אני עובד בשוק ההון".

בעקבות הדברים פוטר ממשרתו.

מעוז גם פתח פה גדול נגד החרדים. בראיון לרשת ב' של קול ישראל, הסביר מעוז מדוע החרדים אינם משתתפים במחאה החברתית: "הם הנהנתנים, הם נהנים, יש להם בתי ספר מסובסדים, ישיבות מסובסדות, אוטובוסים צהובים מסובסדים, מזון מסובסד, קרקע מסובסדת כמו ברמת שלמה הכריזו כרגע שיבנו שם שוב, או באלעד.

"זו אוכלוסיה מאוד ענייה, כי בעצם היא חיה כולה על כספי חלוקה".

תגובת ש"ס להצטרפותו של שלמה מעוז לליכוד: "מפלגת הליכוד ביתנו קיבלה חיזוק משמעותי למשנתם הכלכלית של מנהיגיה עם צירופו של שלמה מעוז. ב-2005 בזמן כהונתו של ראש הממשלה כשר אוצר תמך מעוז בהתלהבות בקיצוצי קצבאות. מי שאינם יודעים כיצד להתחיל את החודש יכולים למצוא את ביתם רק בתנועת ש"ס שדאגה בעבר ותמשיך לדאוג למסורת ישראל ולשכבות החלשות".
שלמה מעוז מזרחי ליכוד פריימריס כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד