י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מילכוד האיחוד • נתניהו מודאג מירידה בסקרים - פינקלשטיין מרגיע: "יהיו 45"

גוברים קולות ההתנגדות בליכוד להסכם עם ישראל בתינו - ובנימין נתניהו מודאג מירידה בסקרים • סקר ערוץ 10: יותר מרבע ממצביעי הליכוד מתנגדים - חלקם לא יצביעו ל'הליכוד ביתנו' • יועץ הסתרים ארתור פינקלשטיין מרגיע ומבטיח: "האיחוד יביא לפחות 45 מנדטים, הוא טוב ליהודים"

האיחוד. צילום: פלאש90
האיחוד. צילום: פלאש90



בנימין נתניהו מודאג. כך לפחות טוענים בערוץ 10. הדאגה, לפי עיתונאי הערוץ, היא על רקע סקרים המנבאים ירידה בכוחה של המפלגה בעקבות האיחוד והריצה המשותפת עם ישראל ביתנו.

סקר שבוצע עבור חדשות ערוץ 10, על-ידי חברת פרוייקט המדגם, בפיקוחו של פרופסור קמיל פוקס, מעלה שישנה התנגדות רחבה בקרב מצביעי הליכוד למהלך האיחוד.

לפי הסקר, 26% ממצביעי הליכוד מתנגדים למהלך האיחוד עם ישראל ביתנו. מתוך אותם מתנגדים, 22% ענו כי לא יצביעו למפלגה בבחירות הקרובות.

אם נתון זה אכן יתממש, מדובר על ירידה של קרוב לעשרה ממנדטים עבור הליכוד. כך גם בישראל בתינו קיימת התנגדות של כ-35% למהלך, וחלקם לא יצביעו ל'הליכוד ביתנו'.

בסקר נמצא, כי רק 58% בלבד תומכים במהלך.

ולא רק בקרב המצביעים: חלק מחברי הליכוד מתארגנים להתנגדות למהלך האיחוד, לקראת כינוס ועידת הליכוד ביום שני. בראש המתנגדים עומד השר מיכאל איתן שהכריז על מאבק גלוי באיחוד והתבטא כי, "האיחוד עם ליברמן הוא מקח טעות, יפגע בתנועת הליכוד ולא יביא את התוצאות שמבטיחים לנו".

האיחוד. צילום: פלאש90צילום: האיחוד. צילום: פלאש90
האיחוד. צילום: פלאש90


פינקלשטיין מרגיע

לעומת זאת, ארתור פינקלשטיין, אדריכל האיחוד בין המפלגות, בטוח בצדקת המהלך. "אני מעריך שיהיו להם 45 מנדטים", הוא מנבא בראיון שהעניק בשבת לערוץ 2.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ אביגדור ליברמן נפגשו עם פיקלשטיין ערב הכרזתם על איחוד מפלגותיהם, והוא המליץ להם על האיחוד. "אני כבר שנים חושב שזה מהלך מוצלח", הסביר. "אני מדבר על זה כבר מספר שנים, מכיוון שבנפרד יש להם קהל בוחרים דומה וכל אחד תורם משהו לשני. ולדעתי ביחד הם הרבה יותר חזקים".

לטענתו, בעקבות האיחוד, יזכו המפלגות ל-45 מנדטים לפחות. "בסופו של דבר, האנשים שתמכו בעבר בליכוד ובישראל ביתנו יישארו מאוחדים. אני גם מצפה שיהיו 3-4 מנדטים נוספים שיצטרפו לקואליציה כזו, מפני שזה יהיה גוש ימני מאוחד.

"גוש כזה עשוי למשוך עוד אנשי מרכז-ימין, במיוחד אלה שהלכו עם שרון וקדימה, אני חושב שזה נעשה יותר אטרקטיבי ובשילוב הזה, צפוי שהם יצליחו טוב מאוד, כך שלבסוף אני מעריך שיהיו להם 45 מנדטים".

לדברי פינקלשטיין, האיחוד גם טוב לבטחונה של ישראל: "אני חשוב שזאת פוליטיקה טובה ומשילות טובה, אני חושב שזה טוב להם, טוב למדינה - וטוב ליהודים".
הליכוד נתניהו ליברמן ישראל ביתנו פינקלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד