א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

'הפסקת האש' הופרה: גראדים על באר שבע

לילה לא שקט • בעוד בתחילת הלילה נפלו רקטות במועצה האזורית אשכול, לקראת הבוקר נרשמו נפילות בשטחים פתוחים בבאר שבע • העירייה הודיעה על ביטול הלימודים

צילום ארכיון
צילום ארכיון

הפסקת אש? לפנות בוקר (ראשון) נרשמו 3 נפילות של רקטות גראד בשטחים פתוחים בבאר שבע. בעקבות כך - העירייה הודיעה על ביטול הלימודים.

בתחילת הלילה, מעט לאחר חצות, הופעלה מערכת צבע אדום בישובי חבל אשכול. זמן קצר לאחר מכן התפוצצו 2 רקטות קסאם בשטחים פתוחים ולא גרמו לנפגעים או לנזק. חלק מהשיגורים נפלו בשטח פלסטיני.

כחצי שעה לאחר מכן תקפו כלי טייס של חיל האוויר מטרות טרור ברצועת עזה. הפלסטיניים דיווחו כי הותקפה חוליית מחבלים ממזרח לחאן יונס. סלימאן אל-קרא בן 27, פעיל הזרוע הצבאית של חמאס נהרג, ומחבל אחר נפצע ופונה לבית חולים.

על פי מקורות פלסטינים, החוליה שהותקפה ירתה פצצות מרגמה לעבר כוח של צה"ל שפעל באזור גדר המערכת.

דובר צה"ל: כלי טיס של חיל-האוויר תקף במהלך הלילה (ראשון) במרכז רצועת עזה חוליית מחבלים שעסקה בהכנות אחרונות לשיגור ירי תלול מסלול לעבר שטח מדינת ישראל ומרחב שיגור ירי תלול מסלול. זוהתה פגיעה וכן פיצוצי משנה.

ביום רביעי האחרון נורו לעבר שטח ישראל יותר מ-70 רקטות, כתוצאה מכך שלושה פועלים זרים נפצעו, והלימודים ביישובים בעוטף עזה הושבתו. בסוף היום הגיעו ישראל וחמאס לסיכום לא רשמי על הפסקת אש באמצעות תיווך של בכיר במודיעין המצרי.

בהודעת דובר צה"ל נכתב כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמא"ס הוא הכתובת ועליו האחריות".

בתוך כך, שני בכירים בארגון חמאס, אחמד חליל חליל ואחמד חרובי, נהרגו מירי כוחות הביטחון של אסד במחנה פליטים דרעא שבדרום סוריה.
תקיפה הפסקת אש דרום באר שבע לימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד