ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

האב מבקש לראות את ילדיו; האם: הוא לא דתי מספיק

הורים לשלושה ילדים התגרשו לאחר שהבעל שינה את אורחות חייו • חרף הסכם הגירושין המפורט, סיכלה האם את הסדרי הראייה ומזלזלת - בעידוד רבניה - בהחלטות בית הדין

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

סכסוך מכוער סביב סיכול הסדרי ראייה, מגיע זו הפעם השלישית לפתחו של בית הדין הרבני בתל אביב: זוג חרדי ולו שלושה ילדים, התגרש, לאחר שהבעל שינה את אורחות חייו.

חרף הסכם גירושין המפורט, בו הסכימו הצדדים על הסדרי ראייה מסודרים בין האב לילדיו, סיכלה האם פעם אחר פעם את ההסדרים, סירבה לאפשר לאב להתראות עם ילדיו, וזאת למרות צווי בית הדין הרבני, שהורו לה לעשות כן.

עו"ד טל מירון, המייצגת את הגבר טוענת כי פעולותיה של האישה החריפו, כאשר מנעה מהילדים לבלות עם האב את סדר הפסח האחרון, את ל"ג בעומר, ואת חופשות החגים השונות, ואף איימה על הילדים, לכאורה, שאם הם ימשיכו ללחוץ עליה לראות את אביהם, היא תמנע מהם לחלוטין את המפגשים עמו.

עוד היא טענה כי האישה מזלזלת, בעידוד רבניה, בהחלטות בית הדין הרבני, שכבר נדרש כמה פעמים לדון בהפרת הסדרי הראייה שלה, ואיננה מפחדת מהקנסות אותן הוחלט להטיל עליה בכל פעם שתפר את הסדרי הראייה.

האב חסר האונים הגיש לאחרונה לבית הדין בקשה לקנוס את האישה בעשרות אלפי שקלים בשל סיכול הסדרי הראייה, ומתגובתה של האישה ניתן ללמוד, כי היא מסרבת לאפשר לילדים לבלות עם אביהם, מחשש שאמונתו הדתית השונה תשפיע על אורחות חייהם, ותרחיק אותם מהקהילה החרדית אליה הם משתייכים.

דייני בית הדין מתלבטים כיצד לנהוג באישה, והאם להשית עליה קנס כספי כבד.

יצוין כי בעבר פנה הבעל לבית הדין בבקשה שזה יעניק צו אכיפה להסכם הגירושין. ואכן, בית הדין לא התמהמה, ועוד בחודש אפריל 2012 הורה לאישה לקיים את הסדרי הראייה כלשונם. בית הדין גם קבע, במסגרת אותו צו - קנס כספי לכל מקרה עתידי בו תפעל האישה למניעת הסדרי הראיה בין האב לילדים.

בינתיים הגישה האישה תגובה מטעמה, במסגרתה טענה, כי האב, אינו נוהג לכאורה על פי ההלכה, ובכך יוצר קונפליקט מול החינוך שניתן לילדים.

בית הדין הרבני מצידו, טרם נתן את פסיקתו הסופית בסוגיה, והדיונים בה טרם הסתיימו.
חרדי גירושין בית דין רבני תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד