י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

תרופה לסרטן עשויה להעלים טביעות אצבעות

אחת התהנפוצות ביותר לסרטן עשויה לגרום לטביעות האצבעות של החולים להיעלם. הבעיה: עיכוב בכניסה לארצות-הברית, למשל. הפיתרון: להצטייד באישור רופא על נטילת התרופה

טביעת אצבע ביומטרי. צילום: אילוסטרציה
טביעת אצבע ביומטרי. צילום: אילוסטרציה


תרופה לסרטן, אחת הנפוצות ביותר, עשויה לגרום לטביעות האצבעות של החולים להיעלם, ובכך לגרום לבעיות פוטנציאליות בטיולים בחו"ל, כך מזהיר ד"ר אנג-יואט טאן, יועץ בכיר ברפואה אונקולוגית במרכז הלאומי לסרטן בסינגפור, בעלון השנתי לאונקולוגיה.

לפי דיווח בערוץ 7, חולה אחד הוחזק על-ידי שוטרים ממפלג ההגירה בארצות-הברית במשך ארבע שעות, לפני שאישרו לו להיכנס. כעת, הרופא של אותו חולה מסינגפור, מייעץ לכל הנוסעים לארצות-הברית המשתמשים בתרופה קאפסיטאבין להצטייד באישור רופא על כך.

ד"ר טאן דיווח שכמה חולים אחרים שלו דיווחו גם הם על אובדן טביעות האצבעות, וכי כמה מהם נתקלו בקשיים להיכנס לתחומי ארצות-הברית.

החולה של ד"ר טאן, גבר בן 62, היה בעל סרטן בצוואר שהתפשט, אבל הגיב בצורה טובה מאוד לכימותרפיה. התרופה, קאפסיטאבין, נרשמה לו על מנת למנוע מן הסרטן לחזור. למרות שהתרופה נמצאת בשימוש רגיל לטיפול במגוון רחב של מחלות סרטן, היא עלולה לגרום לדלקות כרוניות בכפות הידיים, בעקבים וברגליים. בעקבות הדלקות עלולים להיווצר קילופי עור, דימומים ואף יבלות על העור. במשך הזמן התופעות עלולות להוביל לאיבוד טביעות האצבעות.

החולה של ד"ר טאן פיתח תופעות לוואי, ומכיוון שהן לא השפיעו על אורח חייו היומיומי הוחלט שהוא ימשיך לקחת מנה קטנה של התרופה על בסיס קבוע. בחודש דצמבר 2008, לאחר שלוש שנים של נטילת התרופה באופן קבוע, הוא יצא לטייל בארצות-הברית על מנת לבקר קרובי משפחה.

"הוא נעצר בשדה התעופה, למשך ארבע שעות, מכיוון ששוטרי מחלקת ההגירה לא הצליחו לאתר את טביעות האצבעות שלו", סיפר ד"ר טאן על המקרה. "רק לאחר שהשוטרים היו בטוחים שהוא אינו מהווה איום ביטחוני - הוא קיבל אישור להיכנס לתחומי ארצות הברית. השוטרים דאגו לייעץ לו להמשיך את טיולו צמוד למכתב מהאונקולוג שלו, המציין את מצבו ואת הטיפול אותו הוא מקבל על כל השלכותיו ותופעות הלוואי שלו. השוטרים אמרו לו כי מכתב כזה, שיציין את הבעיה של טביעות האצבעות יקל ויסייע לו בכניסה עתידית לתחומי ארצות הברית".

כבר כמה שנים שתיירים נאלצים לתת טביעות אצבע בכניסתם לתחומי ארצות הברית. טביעות האצבעות של התיירים נסרקות מול מאגר של מיליוני טביעות אצבעות של תיירים שקיבלו אישורי ויזה לתחומי ארצות הברית, על מנת לזהות האם אותן טביעות אצבע קיבלו ויזה על שם אחר.

קישורים:
מקור: ערוץ 7
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד