כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ווינדוס 8 הושקה • היתרונות והחסרונות

הושקה 'ווינדוס 8', המהווה שילוב בין 'ווינדוס 7' ומערכת הפעלה לטאבלטים • איך זה ישפיע על מהירות ההפעלה והכיבוי? ובמה הוחלף תפריט 'התחל'?

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה

תכונה בעולם המחשבים: בימים אלו משיקה 'מייקרוסופט' את מערכת ההפעלה 'ווינדוס 8'.

הממשק החדש מותאם במיוחד למסך מגע, אך נשמרה יכולת עבודה מלאה גם בשימוש בעכבר ומקלדת. בממשק החדש תפריט התחל מוחלף במסך התחלה הכולל אריחי יישומים "חיים", מהם ניתן לגשת ליישומים המותאמים במיוחד לסביבת העבודה החדשה וניתנים להורדה מחנות אפליקציות, וכן לסביבת שולחן עבודה בה ניתן לעבוד בדומה לגרסאות הישנות של חלונות.

דוגמאות ליישומים במסך ההתחלה הן יישום מזג אוויר, חנות אינטרנט, השקעות, תכני חדשות וחשבון מיקרוסופט. הממשק החדש מיועד בעיקר למסכים ביחס תצוגה 16:9, כשבמסך בעל רזולוציה של 768x1366 ניתן להציג שני יישומים באמצעות "הצמדה". ברזולוציה של 768x1024 ניתן להציג יישום אחד במסך מלא, וב-1024x600 ניתן להפעיל רק את שולחן העבודה המסורתי של חלונות.
מיקרוסופט גם הודיעה כי Windows 8 ישתמש במעבד ובזיכרון הפיזי בצורה יעילה יותר, כדי לגרום ל- Windows 8 לפעול בצורה חלקה יותר, ובכך לאפשר הרצתה גם על מחשבים חלשים יותר. גם זמני הטעינה והכיבוי של המערכת קוצרו באופן ניכר.

יש ממבקרי המחשבים שאינם מרוצים ממערכת ההפעלה החדשה ומסבירים כי מדובר בזיווג בין שתי מערכות הפעלה נפרדות. אחת היא המשך של Windows 7 והשנייה היא מערכת הפעלה לטאבלטים, אשר הושפעה בעיקר מהמערכת Windows Phone 7 לטלפונים חכמים.



חלונות ווינדוס מייקרוסופט טאבלט מחשב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד