כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

הגביר, הדיין וה'חלבן': הרשעה בפרשת הסחיטה

שני עבריינים הורשעו בבית המשפט בסחיטה באיומים של הדיין יעקב יצחק קליין • למי נועדו הכספים? כיצד בוצעה הסחיטה? ומי היו המתווכים? • כל הפרטים בפרסום ראשון

ניסו לסחוט יותר ממיליון דולר. צילום: פלאש90
ניסו לסחוט יותר ממיליון דולר. צילום: פלאש90



הסיפור הפיקנטי הבא כולל בתוכו מעורבות של נגיד מארה"ב, מקובל מוכר המתגורר בישראל, וסחיטה באיומים של הנאשמים בפרשה.

היום (א) הגיעה הפרשה לסיומה בבית משפט השלום בתל-אביב, עם גזר דין הכולל 5 חודשי מאסר בפועל, אותם ירצו הנאשמים בעבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס כספי.

תחילה לעובדות, כפי שתוארו בכתב האישום: משה יונגר, המתגורר בניו-יורק, תרם סכום צדקה בסך 625,000 דולר בשנת 2005. בהמשך התעורר בליבו חשד, כי הכספים הגיעו שלא כדין לדיין הרב יעקב יצחק קליין, במקום שיגיעו למקובל הרב חיים כהן, המכונה 'החלבן' שעבורו שימש מספר פעמים צינור להעברת כספי צדקה.

הרב קליין הכחיש כי נטל אי-פעם לכיסו כספים, או כי נתבקש להעביר את הצדקה מיונגר לחלבן. באחת משיחותיו של יונגר עם מכרו, מנחם שוורץ, הוא סיפר לו על החשד. שוורץ עצמו עדכן את דוד אובסטפלד בדבר הסיפור.

וכאן מתחילים העניינים להסתבך:

ביום ה-3.8.10 הגיע דוד אובסטפלד למשרדו של הרב יעקב יצחק קליין, המשמש כדיין בבני-ברק ובירושלים, ודרש ממנו באיומים סכום של 150,000 דולר, "תראה אני יודע עליך הכל", אמר לו. "אני יודע שאתה מחתן את הבת בקרוב, אל תנסה להתחכם - תעשה מה שאני דורש".

מאוחר יותר הבין אובסטפלד, כי אין ברשותו של הרב קליין את הסכום הנדרש, והוא שב ודרש ממנו באיומים סכום קטן יותר - 50 אלף דולר.

ב-23.8.10 פנה הרב קליין ליעקב גרשטקורן, מכרו ואיש אמונו. הוא סיפר לו על הלחץ בו הוא שרוי בעקבות האיומים, ובעקבות כך נפגש גרשטקורן עם אובסטפלד במלון 'סיטי טאוור' ברמת-גן, שם ביקש את הפסקת ההטרדות והאיומים, וסיכם עם אובסטפלד על כך שהוא יהיה איש הקשר בינו לבין הרב קליין.

שבוע לאחר מכן, נפגשו הרב קליין ויעקב גרשטקורן עם דוד אובסטפלד, האחרון דרש מהם בשמו של יונגר לשלם את הכספים באופן מיידי, תוך שהוא מציין כי יונגר עצמו הסכים לפריסת תשלומים. הפגישה הסתיימה, כשהשניים לא מוכנים להיכנע לדרישת התשלום.

מאז אותה פגישה נותק הקשר בין השניים למשך חודש.

החלבן. צילום: בועז לב אריצילום: החלבן. צילום: בועז לב ארי
החלבן. צילום: בועז לב ארי


סופם של סחטנים

בתאריך 10.10.10, בסמוך להגעתם של משה יונגר ורעייתו ארצה, נכנס לתמונה פ. י. הוא הציג את עצמו כפעיל בתנועת הליכוד וכעבריין בעולם התחתון, "כזה שלא כדאי להתעסק אתו". הוא נפגש עם הרב קליין והבהיר לו כי היה מעורב בנעשה בחודש האחרון, ודרש ממנו מיליון ו-25,000 דולר. הרב קליין נלחץ וביקש ממנו 48 שעות לסדר את הנעשה.

האיומים באמצעות פ.י. ואובסטפלד נמשכו פעם אחר פעם, עד כדי חציית קווים אדומים.

היום (א) בבית המשפט, הגיעה הפרשה לסיומה.

הנאשמים פ.י. ואובסטפלד הורשעו על יסוד הודאתם בעובדות, כתב אישום תוקן במסגרת הסדר טיעון. השופטת, לימור מרגולין-יחידי, גזרה על השניים מאסר בפועל לתקופה של 5 חודשים, אותו ירצו בעבודות שירות, ומאסר על תנאי למשך 9 חודשים, לתקופה של שלוש שנים.

על אובסטפלד הושת קנס בסך 5,000 שקל ולחילופין 10 ימי מאסר תמורתו. על פ.י. הושת קנס בסך 7,500 שקל או 15 ימי מאסר תמורתו.

הנאשמים יחתמו על התחייבויות בסך 45,000 שקל לאובסטפלד, ו-42,500 שקל לפ. י.
ארצות הברית כספים החלבן גזר דין סחיטה באיומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד