י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סקר מעריב: האיחוד משתלם לנתניהו • גוש ימין של 67 מנדטים

סקר מעריב ו-TNS טלסקר יכול לגרום לנתניהו להיות מרוצה: 43 מנדטים למפלגת 'הליכוד ביתנו' • גוש ימין גדול של 67 מנדטים • אבל ש"ס מקבלת רק 10 מנדטים

סקר מעריב: האיחוד משתלם לנתניהו • גוש ימין של 67 מנדטים
פלאש90

אחרי ההתנגדות פנימית בצמרת הליכוד לאיחוד עם ישראל ביתנו והביקורת כלפי נתניהו, תוצאות סקר מעריב ו-TNS טלסקר, שנערך אתמול, יום ראשון, בקרב מדגם כלל ארצי מייצג של כ-500 נשאלים בגילאי 8, מכלל אוכלוסיית ישראל עם טעות דגימה מרבית של 2 מנדטים - מראות שנתניהו צועד בינתיים על קרקע בטוחה, עם 43 מנדטים למפלגת הליכוד-ישראל ביתנו.

לפי הסקר של מעריב, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, נתניהו היה ממשיך לכהונה שלישית ומרכיב את הממשלה הבאה בקלות, כשהוא נשען על גוש ימין גדול המונה 67 מנדטים - מה שמציג משלת ימין-חרדים קלאסית, עם אופציה להרחבתה עם המנדטים של יש עתיד של לפיד.

עוד בנושא:
ערוץ 2: הליכוד ביתנו 42 מנדטים • ערוץ 10: 35

ש"ס, בראשות אלי ישי, אריה דרעי ואריאל אטיאס, מקבלת לפי סקר מעריב ו-TNS טלסקר 10 מנדטים בלבד, מנדט פחות מזה שקיבלה המפלגה בבחירות הקודמות.

המפץ בימין גרם לתסיסה פנימית בליכוד. רבים חוששים שם שהאיחוד עם ישראל ביתנו יפגע באלקטורט המסורתי של המפלגה. נתניהו הופתע מעוצמת ההתנגדות והוא פועל כל העת, בסיוע של אביגדור ליברמן, לריכוך האווירה במפלגה. תוצאת סקר מעריב-טלסמקר, התואמת סקר שהתפרסם אתמול בערוץ 2, היא בבחינת גלולת הרגעה לראש הממשלה ולשרי הליכוד.

התוצאה של סקר מעריב מוכיחה שהיועץ ארתור פינקלשטיין חזה נכון את אפקט האיחוד בימין, ואת כוחה של הסיסמה 'הכוח להנהיג', שתוביל את קמפיין הבחירות של נתניהו-ליברמן. לעומת זאת, לפי סקר של ערוץ 10 שפורסם אתמול, האיחוד ליכוד-ישראל ביתנו מקבל רק 35 מנדטים.

יצוין, כי למרות שתוצאת הסקר של מעריב, כמו זה של ערוץ 2, טובה עבורו, היא עדיין נמוכה מהתחזיות של פינקלשטיין, שהעריך כי הליכוד-ביתנו תוכל להתקרב לרף ה-50 מנדטים.

יחד עם זאת, הסקר של מעריב מצביע על חוסר שביעות רצון מטריד מצד מצביעי הליכוד מהאיחוד בין המפלגות. 73 אחוז אמנם תומכים, אך כ-20 אחוז מתנגדים לאיחוד. הדבר אינו ניכר בסקר, ייתכן כי הוא נובע מקושי להפנים את המהלך ובהמשך יבוא לידי ביטוי ויכרסם באלקטורט הליכוד.

ומה קורה בגוש המרכז-שמאל? לפי הסקר, העבודה בראשות שלי יחימוביץ' מתחזקת עם 20 מנדטים, קדימה ממשיכה להתרסק עם 4 מנדטים, ולפיד שומר על כוחו עם 15 מנדטים.

יחד עם מרצ, הגוש הזה מונה 42 מנדטים בלבד. זוהי בשורה לא טובה לגוש המסוכסך והמפולג שלא מצליח להתאחד סביב מועמד אחד.

האופציה שעדיין נמצאת על המדף היא מפלגה חדשה בראשות אולמרט עם ציפי לבני ומופז - שסיכוייה להתממש גברו בימים האחרונים בעקבות המפץ בימין.

אבל סקר מעריב שבדק את הסיכויים של מפלגה כזו חוזה עשרה מנדטים בלבד. עבור אולמרט, זוהי לא תוצאה שהוא יכול להתחיל איתה קמפיין בחירות.
סקר מעריב נתניהו הליכוד ביתנו ליברמן ארתור פינקלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד