ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

אורלב ובנט, העימות • "איבדנו הרלוונטיות"

שבוע ל'פריימריז' לראשות מפלגת 'הבית היהודי' - שני המועמדים נפגשו לעימות סוער • "הלכת להיות ראש המטה של ביבי ואתה מאשים אותי בתוכנית ההתנתקות?"

העימות: צילום: יעקב פלברבאום
העימות: צילום: יעקב פלברבאום



בעוד כשבוע יבחרו חמישים ושניים אלף מתפקדי הבית היהודי את המועמד שלהם לראשות המפלגה. הבוקר הגיעו המתמודדים המובילים לעימות רדיופוני ברדיו 'גלי ישראל' בהנחיית אראל סג"ל וקלמן ליבסקינד.

תחילה עלתה הסוגיה המרכזית ביותר שנוגעת לאופייה של המפלגה.

זבולון אורלב אמר כי הוא מבקש לשמור על אופייה של הבית היהודי כמפלגה סקטוריאלית שפונה אל הציבור הדתי לאומי. לדבריו, "אני מזמין גם את הציבור המסורתי והחילוני לקחת חלק, אבל מרחוק, כיון ששמירה על אופייה הדתי לאומי תסייע גם להיכנס לקואליציה".




"נפתלי", פנה אורלב לעמיתו. "אם אתה ואיילת שקד בראש הבית היהודי, הבית היהודי לא בקואליציה. גם בגלל היחסים האישיים, גם בגלל העניינים הפוליטיים. מה שקרה כרגע במישור הפוליטי בין נתניהו לליברמן מעצים מאוד את הצורך לשמור על זהותה הדתית".

לעומתו, נפתלי בנט דיבר על משהו חדש, שאמור דווקא להיות פתוח לכלל הציבור הישראלי, והבטיח כי פתיחות מהסוג הזה היא שתחזיר הביתה את הצעירים והמזרחיים שנטשו את המפד"ל ה"עסקנית" של העבר כהגדרתו. "המפד"ל התנכרה לציבורים מאוד גדולים. היום זו מפלגה עם שלושה גברים, מבוגרים, אשכנזים, ולא סתם הפכנו להיות לא רלוונטיים. בגלל אותה התנשאות ואותה תפיסה, שרק מי שבדיוק יכול להיות קומונר בבני עקיבא יכול להצטרף".

שאלת הניסיון

נפתלי בנט לקח את העניין צעד אחד קדימה ותלה את האחריות לירידה של המפד"ל בח"כ אורלב.

"אם היה בא אליי מנהל מכירות מאוד מנוסה, שנכנס לתפקיד עם שנים עזר לקוחות, ואחרי שלוש שנים הוא ירד לתשעה לקוחות והוא אומר לי 'אבל אני מנוסה', ואז שלושה לקוחות – "אבל אני מנוסה", ואז שני לקוחות, הייתי אומר: "תודה רבה, אתה מנוסה, לא בבית ספרנו".

זבולון אורלב לא נשאר חייב והשיב: "אתה יורד לדבר שאני מציע לך לא לרדת לשם. כי אתה יודע שאני מעולם לא הובלתי את הרשימה של המפד"ל".

עניין נוסף שגורם לסערה גדולה בין המתמודדים הוא סוגיית ההתנתקות והחלק שיש לכל אחד בסיפור. תחילה אמר נפתלי בנט: "ב6\6 עברה החלטה על הגירוש. באופן מיידי, כדי להפיל את הממשלה, פרשו השר אפי איתם וחבר הכנסת הרב יצחק לוי, ונשאר בממשלה – עמיתי חה"כ זבולון אורלב. זה היה דבר איום ונורא שאנחנו בשתיקתנו אפשרנו את הדבר הזה".

זבולון אורלב בתגובה: "אתה מדבר עליי ואתה הולך להיות ראש המטה של ביבי נתניהו סמוך להתנתקות, אחרי ההתנתקות?! זה נקרא שאתה רוצה להציל את גוש קטיף?!".

אחרי הרבה מאד מילים קשות, הקשה ח"כ זבולון אורלב על בנט לגבי המשך דרכם הפוליטית המשותפת. "נאמר שמחר אני אבחר ונאמר שכל מה שאתה אומר זה אמת, איך תוכל לתמוך בי, ללכת לאסיפות ותגיד: צריך לבחור לאורלב".

נפתלי בנט מצידו לא פספס את ההזדמנות לעקוץ את אורלב והשיב: "אתה והשר הרשקוביץ לימדתם אותי שגם דברים מאוד קשים שנאמרים, אחר כך אפשר באהבה ובערכים משותפים להתחבק למען מטרת ארץ ישראל ועם ישראל".
הבית היהודי זבולון אורלב נפתלי בנט האיחוד הלאומי גלי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד