א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הליכוד אישר ברוב עצום האיחוד עם ישראל ביתנו

בהצבעה גלויה תמכו רוב חברי ועידת הליכוד באיחוד • נתניהו מבטיח: "נשמור על מסורת ישראל" • ליברמן: "האיחוד יאפשר להקים לאחר הבחירות ממשלה יציבה וחזקה"

ועידת הליכוד. צילום: יעקב כהן
ועידת הליכוד. צילום: יעקב כהן



ועידת הליכוד התכנסה הערב (ב) בשעה 18:00 והצביעה בעד הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לאיחוד של הליכוד עם מפלגתו של איווט ליברמן 'ישראל ביתנו', תחת רשימה אחת: הליכוד ביתנו.

ברקע נשמעו טענות מצד אנשי ליכוד שאינם מרוצים מהמהלך, וחלקם טענו כי הריצה המשותפת תפגע בכוחה של המפלגה.

במהלך היום נאספו מאות חתימות במטרה לכפות הצבעה חשאית, מתוך הבנה כי בהצבעה כזו יוכלו רבים יותר להצביע נגד. עם זאת, לא גויסו מספיק חתימות לשם כך וההצבעה הייתה גלויה.

הצעת ההחלטה עליה הצביעו חברי הליכוד הייתה: "הוועידה מסמיכה את יושב ראש התנועה לקבוע את שיבוץ המקומות ברשימה משותפת של הליכוד וישראל ביתנו, ביחס הקבוע בכנסת הנוכחית 27:15 ולאורך כל הרשימה המשותפת. השיבוץ של מועמדי הליכוד ברשימה המשותפת יהיה לפי סדר בחירתם בפריימריז של הליכוד, ובהתאם לתקנון הבחירות שאושרו על ידי הוועידה".

נתניהו: אמשיך עוד הרבה שנים

ראש הממשלה פתח את הוועידה: "אני מאמין שבעת הזאת חיוני שהמחנה הלאומי יאחד כוחות, וזו הסיבה שביקשתי מאביגדור ליברמן לרוץ ברשימה משותפת איתנו - עם הליכוד. אני מבקש להבהיר שהליכוד יישאר מפלגה עצמאית, מפלגה שתמשיך את דרכה בשמירה על ביטחון ישראל, ארץ ישראל ובשמירה על מורשת ישראל. האיחוד יאפשר לנו להמשיך להנהיג בעוצמה, כשאנו נשענים על גוש גדול של המחנה הלאומי המלוכד.

"הליכוד ימשיך להיות מפלגה לאומית וליברלית, ימשיך להיות מפלגה של כל אזרחי ישראל - ספרדים ואשכנזים, דתיים וחילונים, עולים חדשים ואזרחים ותיקים, של הרוב ושל המיעוטים כי הליכוד הוא של כולם".

ביבי הזכיר את השמועות שרצו בשבוע האחרון כי הוא מסמן לעצמו 'יורש', והבהיר: "אני רוצה להודיע לכם שאני מתכוון להמשיך להנהיג את מדינת ישראל עוד הרבה שנים, והליכוד ימשיך להנהיג את מדינת ישראל עוד הרבה שנים. בעזרכם ובעזרת השם נזכה שוב לאמון העם להנהיג את ישראל בעצמה".

לאחר נאומו של ראש הממשלה שאל השר משה כחלון, יו"ר ועידת הליכוד, את המשתתפים מי בעד, וזכה לתמיכה חד משמעית של כמעט כל משתתפי הוועידה, שהניפו פתקים צהובים.

ליברמן: "צעד היסטורי וחשוב"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב לאישור המהלך, ואמר: "האישור שנתנו היום חברי ועידת הליכוד לריצה המשותפת עם ישראל ביתנו הוא צעד היסטורי וחשוב שמוביל לחיזוק מדינת ישראל ולהובלתה על ידי הנהגה מנוסה ומאוחדת.

"הוא יאפשר להקים לאחר הבחירות ממשלה יציבה וחזקה שתוכל להתמודד בצורה הטובה ביותר עם האתגרים הניצבים בפני מדינת ישראל. צעד זה יחזיר את יכולת המשילות וייצור חוסן פנימי ועוצמה כלפי חוץ.

"אני מברך את חברי הליכוד. ביחד אנו יוצאים לדרך משותפת למען מדינת ישראל ואזרחי ישראל".

ליברמן ביבי ליכוד ועידה הצבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד