כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ראש העיר קיצץ • עובדי עיריית אלעד: מלחמה

לפני כשבוע אישרה מועצת העיר אלעד קיצוץ בשכר העובדים, אלא שהיום הם גילו כי גם רבני העיר ייפגעו • העובדים מבטיחים מלחמה: "נקיים הפגנות ושביתה כוללת"

טענות קשות. ראש העיר יצחר עידן
טענות קשות. ראש העיר יצחר עידן



עוד משבר בעיריית אלעד: עובדי העירייה יוצאים למאבק חסר תקדים נגד ראש העיר, יצחק עידן, בעקבות הודעה שקיבלו על קיצוץ בשכרם.

"נמצא את כל הזכויות החוקיות המוקנות לנו בחוק כולל הפגנות ושביתה", אמרו בוועד העובדים.

לפני שבוע, בישיבת המליאה בעיריית אלעד כחלק מקיצוץ נרחב במשכורות העובדים, אושר קיצוץ של 10 אחוזים במשכורות הבכירים המשרתים את הציבור בעירייה. חלק מחברי המועצה שהצביעו בעד הקיצוץ גילו הבוקר (ג') כי הוא כולל גם את רבני העיר.

חבר המועצה משה ברדוגו שיגר מכתב חריף לראש העיר בו הוא דורש ממנו להביא להצבעה מחודשת את הקיצוץ. "לצערי, מאז תחילת כהונתך", כתב לו ברדוגו, "שירותי הדת בעיר נמצאים בקריסה מתמשכת. שכר רבני הקהילות לא משולם למרות הבטחותיך החוזרות ונשנות".

במכתב הודיע ברדוגו כי הוא חוזר בו מההצבעה ודורש מראש העיר לקיים הצבעה נוספת.

"מניסיון העבר", חתם את המכתב, "מי שפגע בשכר הרבנים, דרכו לא צלחה".

כל האמצעים כשרים

בכך רק התחילה הסאגה בעירייה. חלק גדול מהעובדים קיבלו מכתב שבו התבשרו על קיצוץ נרחב בשכרם. ועד העובדים, בראשו עומד תומר כהן שיגר מכתב לעובדים: "פנינו להסתדרות להכריז על סכסוך עבודה, במקביל גם להוציא צו מניעה מבית הדין לעבודה על המהלך החד צדדי".

במסדרונות העירייה יש זעם רב כלפי ראש העיר. "בושה וחרפה לאנשי ציבור המתיימרים לייצג אוכלוסיה חרדית וקשת יום שלא מהססים לפגוע בעובדים ולרמוס את כבודם ופרנסתם", כתב כהן לעובדים. "עוד יבקשו שנעזור להם לעזור לשכבות החלשות שהם עצמם גרמו לזה".

מחר, יום רביעי, מתכננים העובדים לקיים הפגנה מחוץ ללשכתו של ראש העיר.

"לא ניתן לזה לקרות בשום פנים ואופן, נמצה את כל הזכויות ההמוקנות לנו בחוק כולל הפגנה, שביתה כוללת וצעדים ארגוניים נוספים", אמרו העובדים. "עד היום שתקנו, לא דיברנו, אבל היום אנחנו יוצאים למאבק חסר תקדים".

בתום מפגש רבנים שהתקיים אחר הצהריים בעיר, הוחלט כי מספר רבנים יעלו הערב לירושלים כדי לעדכן את הגר"ע יוסף במתרחש בעיר. טרם ברור מי הם הרבנים והאם הפגישה בינם לבין הגר"ע תצא אל הפועל עוד היום.

עדכון: 16:35





עיריית אלעד יצחק עידן ראש העיר קיצוץ שכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד