כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

"עטוף בטלית, עמדתי 5 שעות על גג המשאית, קופא מקור"

ר' מאיר בער שוורץ, תושב סי-גייט שנסחף על-ידי הגלים כשהוא לכוד ברכבו, מספר בראיון בלעדי ל'בחדרי חרדים' כיצד שרד במצב הקשה, איך שמר על חום גופו וכיצד חולץ

אחרי ההצלה. מאיר בער שוורץ
אחרי ההצלה. מאיר בער שוורץ

יהודים תושבי ניו-יורק עקבו ביממה האחרונה בחרדה אחר הניסיונות להציל את ר' מאיר בער שוורץ מטביעה.

האירוע החל אתמול (ב) בשעות אחר הצהריים, כאשר מאיר בער שוורץ, יהודי מבוגר, שב לביתו שבשכונת סי-גייט, שכונה הממוקמת על חוף הים בברוקלין. שוורץ חנה ליד ביתו, כאשר נחשול אדיר של מים הציף וטלטל את מכוניתו.

המים הלכו וגברו, ור' מאיר חייג מיידית למוקד 'הצלה' - וביקש עזרה. כאשר המים כבר מילאו את מכוניתו, החליט ר' מאיר לקחת סיכון ולפתוח את דלת המכונית.

סופת 'סנדי' • כל הדיווחים ב'בחדרי חרדים':
רוּחַ סְעָרָה עֹשָׂה דְבָרוֹ • צפו: תיעוד מסופת ההוריקן ונזקיה
סנדי משבשת חתונות: החתונה בברוקלין, החתן בישראל
ארה"ב בפאניקה: הוריקן סנדי בדרך לחוף המזרחי
למה סטר ה'חזון איש' לאחיינו האהוב?
יומן סופה • לפידות ועמירן ואריק דביר בדיווח מ'סנדי'
נזקי הסופה: 40 הרוגים, 8 מיליון בלי חשמל • סיקור
בעין המצלמה • היום שאחרי הסופה: 'סנדי' בתמונות

בראיון נרגש מספר ר' מאיר ל'בחדרי חרדים': "הרגשתי שזהו - שאני הולך לטבוע. ברגע האחרון תפסתי את הטלית ותפילין שלי שהיו במכונית, דחפתי בחוזקה את דלת הנהג ויצאתי החוצה, במטרה לנסות לפלס לי דרך בתוך המים אל תוך ביתי. נחשול של מים הדף אותי, אבל בכוחות על אנושיים ובסיעתא דשמיא הבחנתי פתאום במשאית זבל שחנתה ממש מאחורי המכונית שלי.

"התחלתי להתקדם לעבר המשאית, וברוך השם הצלחתי לטפס על הגג שלה. עמדתי שם, כולי רועד מקור, חשוף לרוחות החזקות ונאחזתי בה בכל כוחי. למזלי היה לי בכיס את הטלפון הסלולארי, כך שיכלתי להודיע לבני על המצב. בני מיד יידע את כוחות החילוץ ואת 'הצלה' ו'חברים'. כוחות החילוץ הבטיחו לשלוח רכב חילוץ, ובינתיים התאספו בשער הכניסה לשכונה כ-15 מתנדבים שהחליטו ליצור שרשרת אדם, להחזיק אחד בשני, וכך להתקדם בתוך המים השוצפים לכיווני.

"הקבוצה אכן נכנסה לשכונה, אבל כעבור זמן קצר נאלצה לוותר על הרעיון. בינתיים הרגשתי כי כוחותי כלים ואני רועד מקור. בני שהיה איתי כל הזמן בטלפון יעץ לי להוציא את הטלית ולהתעטף איתה, וכך לשמור על חום גופי - ואכן הרעיון הועיל".

ר' מאיר ממשיך ומספר: "עשרות מתנדבים טלפנו אלי וניסו לעודד אותי, אבל סוללת הטלפון עמדה לקראת סיום ואני עמדתי באפיסת כוחות. רק אחרי חמש שעות של עמידה על גג המשאית בקור וברוחות של 120 קמ"ש, הגיעה משאית החילוץ, טרקטור עם גלגלי ענק, שחילץ אותי משם, והביא אותי למגרש החניה - למקום מבטחים".

ר' מאיר מסיים את סיפורו בהודיה נרגשת לבורא עולם, ולמאות האנשים שחרדו והתפללו לשלומו.

שוורץ חילוץ משאית טלית סי-גייט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד