י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ומי שימש כ'משקיף' בבחירות באוקראינה? עו"ד ציבין

עו"ד מרדכי ציבין הוזמן על-ידי 'האיחוד האירופאי' לפקח על טוהר הבחירות באוקראינה • ומי הציע לח"כ פאינה קירשנבוים לרוץ לפרלמנט האוקראיני?

מרדכי ציבין. צילום ארכיון
מרדכי ציבין. צילום ארכיון



מאוקראינה שבה לישראל משלחת בת למעלה מ-40 חברים, אשר הוזמנה על-ידי 'האיחוד למען טוהר הבחירות' באוקראינה, כדי לשמש כמשקיפים ומפקחים על הבחירות לפרלמנט האוקראיני, שהתקיימו ביום ראשון השבוע.

המשלחת כללה חברים מחוגים שונים, ובהם ראש המשלחת – ח"כ פאינה קירשנבאום, ח"כ אלכס מילר מישראל ביתנו, עו"ד מרדכי ציבין – בעל קשרים בינלאומיים, מהם מסתוריים, משה ליפץ - ראש מועצת סביון, ח"כ לשעבר וייצמן שירי, זאב נוימן - סגן ראש עיריית עכו ואחרים.

חברי המשלחת פוזרו ברחבי אוקראינה, ביקרו בקלפיות והשגיחו על מהלך הבחירות, בערים מרכזיות ושאינן כאלה.

הוצאות הביקור מומנו על-ידי ממשלת אוקראינה.

עוד בנושא:
בחירות באוקראינה: מפלגה אנטישמית זכתה ב-12 אחוזים

לאוקראינה הגיעו משלחות נוספות, בעיקר ממדינות הפרלמנט האירופי ומהאיחוד האירופי, על מנת להשגיח על טוהר הבחירות.

עו"ד מרדכי ציבין, אשר התלווה אל חברת הכנסת פאינה קירשנבאום כמשקיף בחלק מהקלפיות המרכזיות בעיר קייב, סיפר: "מה שראו עיני היה הליך שקט, מסודר, התייחסות רצינית ואכפתית של ציבור הבוחרים, אולי אפילו כובד ראש, ובמיוחד של חברי ועדת הקלפי. לא ראיתי סימן כלשהו אשר יכול להצביע על שחיתות או אי סדרים. גורמים במערב אשר טוענים כך, מתבססים על סטיגמות, מגמתיות, וחוסר ידע בסיסי מהנעשה בקלפיות".

עו"ד ציבין עם ח"כ קירשנבוים בקלפיצילום: עו"ד ציבין עם ח"כ קירשנבוים בקלפי
עו"ד ציבין עם ח"כ קירשנבוים בקלפי


"כל יהודי מבין את הבעיה"

ציבין מוסיף: "במספר קלפיות זיהה חלק מהציבור את ח"כ קירשנבוים. היא התקבלה באהדה ובקלפי של הנשיא היא זכתה למחיאות כפיים מחברי ועדת הקלפי. בכיר ממשרד החוץ האוקראיני, אשר התלווה אליה, הציע לה להגיש מועמדות לפרלמנט האוקראיני באומרו: 'כדאי לך, את אזרחית אוקראינית ומאוד פופולארית באוקראינה'.

"העובדה שהמפלגה הלאומנית התחזקה והגדילה משמעותית את כוחה בפרלמנט, מעוררת חשש בקהילה היהודית. לאנטישמיות היסטוריה ארוכה ומכאיבה במיוחד באוקראינה. המנהיגות שלה משתדלת שלא להעצים את התופעה ולא להעלות אותה על סדר היום הציבורי הפומבי מחשש לתגובות נגד הפוכות ושליליות.

"אבל", מסייג ציבין, "יש כאלה אשר ממעטים בחומרת התופעה. לטענתם, מדובר במפלגה שהנישה שלה – הוא כל מה שנגד, נגד רוסיה ועוד וכי לא מדובר בחשש להתפתחות תופעה של אנטישמיות ממוסדת. כך או אחרת, כל יהודי ברחוב מבין שקיימת בעיה שלא הייתה קודם".

מרדכי ציבין אוקראינה בחירות האיחוד האירופי פאינה קירשנבוים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד