ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

לפיד מבטיח: נשב רק בממשלה שתחדש המו"מ

יאיר לפיד השיק בכנס תומכים שערך באריאל את המצע המדיני-ביטחוני - אותו חיבר חברו למפלגה, העיתונאי לשעבר עפר שלח • "לא יוקמו התנחלויות חדשות אך לא תהיה הקפאה"

יאיר לפיד. צילום: יחצ
יאיר לפיד. צילום: יחצ

לאחר שהציג את המועמדים שיכנסו עימו אל בית הנבחרים, יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, התפנה היום להציג את המצע המדיני-ביטחוני שלו.

בכנס שנערך הערב (ג) במרכז האוניברסיטאי באריאל, פרש לפיד בפני תומכיו את משנתו המדינית-ביטחונית - אותה חיבר עיתונאי 'מעריב' לשעבר עפר שלח, שהודיע על הצטרפותו למפלגה.

"בחרתי באופן מכוון להציג את המצע המדיני של יש עתיד, כאן, באריאל", אמר לפיד. "זו הצהרה על כך שהדיאלוג הישראלי צריך להתנהל מתוך הקשבה ומתוך העיקרון שחרמות ונידויים אינם מובילים לשום מקום. אני מתנגד בכל מאודי להחרים את אריאל או כל מקום אחר ביהודה ושומרון".

לפיד הצהיר: "מפלגת יש עתיד לא תשב בממשלה שלא תחזור לשולחן המשא ומתן המדיני.טענת נתניהו שאין פרטנר היא ניסיון התחמקות מהמציאות". יו"ר יש עתיד הוסיף: "צעדים חד צדדיים אינם עוזרים. תפקידנו להגיע להסכם, לכן צריך לחזור למשא ומתן. בזמן שנשב שם לא יוקמו התנחלויות חדשות, אבל גם לא תהיה הקפאה של ההתנחלויות הקיימות, כי יש גידול טבעי ואי אפשר שלא לבנות גן ילדים".

לפני הכנס התפרצו לאולם שלושה פעילים של מרצ שפיזרו דפים דמויי שטרות כסף עליהם הוטבע דיוקנו של לפיד. הפעילים נשאו שלטים בהם נכתב: "הכסף נמצא בהתנחלויות".

בתחילת השבוע הציג לפיד את רשימתו. מספר שתיים ברשימת מפלגת יש עתיד הוא הרב שי פירון. במקום השלישי ברשימה תוצב ככל הנראה ראש העיר הרצליה, יעל גרמן, לשעבר חברת מרצ, שתהיה אחת מארבע נשים בעשירייה הראשונה.

אחריה יוצבו - אם כי עדיין לא ידוע המיקום המדויק - ד"ר עליזה לביא, ראש העיר דימונה מאיר כהן, שעבר מישראל ביתנו, עו"ד קארין אלהרר, יעקב פרי, הג'ודוקא האולימפי לשעבר וחבר מועצת עיריית נתניה יואל רזבוזוב וד"ר עדי קול. בשלב זה, לא ברור היכן יוצבו ראש השב"כ לשעבר ויו"ר בנק מזרחי הפורש יעקב פרי - שגיוסו לרשימת לפיד גררה ביקורת רבה - והעיתונאי לשעבר עפר שלח.
יאיר לפיד יש עתיד משא ומתן פלסטינים עפר שלח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד