כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ניצחון ליחימוביץ': בוטלו השיריונים בפריימריס

הצעת יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', הכוללת ביטול השריונים ברשימה לקראת הפריימריס, אושרה בצל הביקורת של פעילי שטח ונציגי מגזרים • שיעור ייצוג הנשים במפלגה יהיה 25%

שלי יחמוביץ. צילום: פלאש90
שלי יחמוביץ. צילום: פלאש90

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', צלחה הערב (ג) בהצלחה את ועידת מפלגתה, שהתכנסה בגני התערוכה בתל-אביב, כאשר אושר תקנון חדש לפריימריס לבחירות 2013. הצעתה של יחימוביץ' לשינוי מבנה הרשימה, משיטה של שריונים לשיטה של הבטחת ייצוג למגזרים ומחוזות מסוימים, אושרה על-ידי 2,000 צירי הוועידה ברוב קולות. נציגי הערבים והדרוזים, כמו גם פעילי שטח שיפגעו מהשיטה החדשה - מחו.

לפי הצעת יחימוביץ', כל המתמודדים ירוצו ברשימה ארצית מאוחדת, וכן יאוחדו חלק ממחוזות הבחירה שהיו נהוגים עד כה. כלל חברי המפלגה יבחרו את כלל המועמדים, ולמחוזות ולמגזרים יישמרו מקומות ברזל, אליהם יוקפצו הנבחרים אם לא ייבחרו במקומות ריאליים.

מבחינת יחימוביץ', שינוי מבנה הרשימה נועד לצמצם את השפעת כוחם של מגזרים ודילים פוליטיים, אך השינוי עורר לא מעט מתח בין ותיקים וחדשים במפלגה. לפי המבנה החדש שהציעה יחימוביץ', בכל עשייריה יישמר מקום לשתי נשים, לא כולל יחימוביץ' עצמה. כך, יגיע שיעור ייצוג הנשים במפלגה ל-25%. נכון לעכשיו מתמודדות לא מעט נשים על ארבעת המקומות הריאליים המשוריינים לנשים, ביניהן מיכל בירן, סתיו שפיר, העיתונאית מרב מיכאלי, יעל ארן, לאה פדידה ונורית צור.

בשבועות האחרונים הצטרפו "כוכבים" רבים למפלגת העבודה, שעל פי הסקרים האחרונים צפויה לקבל כ-20 עד 23 מנדטים. מלבד שבעת הח"כים המכהנים, שינסו להשתלב שוב ברשימה, יש צפי לעד 16 מקומות ריאליים חדשים.

בין המצטרפים החדשים היו האלוף (מיל.) אורי שגיא, העיתונאי לשעבר מיקי רוזנטל, יו"ר אגודת הסטודנטים איציק שמולי, עומר בר לב - מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, הח"כים מקדימה נינו אבסדזה ונחמן שי, חילי טרופר, יו"ר התנועה הרפורמית גלעד קריב, נועם שליט ומשה מזרחי.
העבודה שלי יחימוביץ ועידה שיריונים פריימריס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד