כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הרסה והלכה • 50 הרוגים, החשמל יחזור רק בסופשבוע

בניו-יורק דווח על 18 הרוגים • בפלטבוש ובלייקווד עדיין חשוך אצל רבים • שדות התעופה צפויים לחזור היום לפעילות חלקית • הרכבת התחתית לא תפעל עוד ארבעה ימים

תוצאות ההרס
תוצאות ההרס

פחות מיממה לאחר שסופת ההוריקן 'סנדי' תקפה את ניו-יורק, ובעיר הגדולה כמו גם בארצות-הברית כולה, מלקקים את הפצעים: לפחות 50 בני אדם נהרגו עד כה בחוף המזרחי כתוצאה מהסופה. רבים נהרגו לאחר שעצים שקרסו. עד אמש נותרו מיליוני בני אדם בחוף המזרחי - כולל בשכונה החרדית פלטבוש שבברוקלין ובעיר לייקווד שבניו ג'רזי - ללא חשמל. העיר ניו הוכרזה כ"אזור אסון".

בניו-יורק דווח על 18 הרוגים. שניים מההרוגים טבעו בבית. אחד נהרג כאשר ישן במיטתו ועץ נפל על ביתו. צעירה בת 23 נהרגה לאחר שנכנסה לשלולית אשר היתה ליד עמוד חשמל. זוג נהרג בפלטבוש לאחר שעץ קרס עליהם.

"זאת הייתה סערה הרסנית, אולי הכי גרועה שחווינו כאן", אמר בלומברג והבהיר כי פעולות השיקום ייארכו זמן ארוך. בתי עסק רבים עדיין נשארים סגורים, אבל בורסת וול סטריט תתחיל שוב את פעילותה כבר היום בבוקר.

ראש העיר, מייקל בלומברג, הודיע כי העירייה תיזום הפסקות חשמל יזומות, על מנת להצליח ולספק לכל תושבי העיר את השירותים הנדרשים. לפי ההערכות של חברת החשמל, החשמל יחזור בצורה מלאה רק לקראת סוף השבוע.

עוד ציין ראש העיר כי הרכבת התחתית לא תפעל ככל הנראה במשך ארבעה או חמישה ימים, וכי הנזק שנגרם לה הוא הגדול ביותר ב-108 שנות קיומה.

כל עשר המנהרות שממזרח לנהר האדסון, הוצפו לחלוטין וכעת יש צורך להכשיר אותן מחדש.

שדות התעופה בניו יורק צפויים לחזור היום לפעילות חלקית, לאחר ש-5000 טיסות בוטלו במהלך הימים האחרונים. שדה התעופה קנדי ושדה התעופה בניוארק שבניו-ג'רזי ייפתחו שוב לתנועה בשעות הבוקר (שעון ניו-יורק).
סופה סנדי מייקל בלומברג הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד